بشرویه- امام جمعه بشرویه گفت: محتوای آثار هنری در هر زمینه ای باید با معیارهای انقلاب و اسلامی و عرف و شان جامعه همخوانی داشته باشد.

آثار هنری مطابق با ارزش های اسلامی وانقلابی باشد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه، "حجت الاسلام و المسلمین محمد شمس الدین " در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بشرویه که امروز در محل مصلی امام خمینی و با محوریت نقش هنر در تعالی فرهنگ عمومی و کاهش اسیب های اجتماعی و با حضور هنرمندان برگزار شد با اشاره به  پایان ماه با برکت رمضان خاطر نشان کرد:در سراسر کشور و شهرستان بشرویه  ستاد استهلال برای رصد هلال ماه نو در تلاش هستند و از جمله سومین شهرستان کشور بشرویه بود که اعلام گزارش کرده اند.

امام جمعه بشرویه افزود:ملاک و معیار همان اخباری است که از طریق رسانه ملی عنوان میشود و در بشرویه نیز از واجبات هر روزه دار قبل از حضوردر مصلی نماز ،تدارک زکات فطره است

وی با گرامیداشت یاد ونام هنرمندان بزرگ انقلابی بیان کرد:مردان بزرگ هنرمند انقلابی از جمله اقای سلحشور،طالبی و.. با خلق حماسه های عظیم هنری در حوزه فیلم و سریال و یا دیگر هنرمندان در قالب شعر و یا زمینه های دیگر توانستند در حوزه گسترش انقلاب و اسلام و کاهش اسیب های اجتماعی تاثیر گذار باشند.

شمس الدین با اشاره به اینکه محتوای آثار هنری در هر زمینه ای باید با معیارهای انقلاب و اسلامی و عرف و شان جامعه همخوانی داشته باشد بیان کر:باید در آثار هنری و نمایشنامه ها نزاکت گفتاری و رفتاری رعایت شود و شورای نظارت بر نمایشنامه که یک امر قانونی است در بشرویه تشکیل شود تا زحمات هنرمندان نیز به هدر نرود.

امام جمعه بشرویه  با قدردانی از هنرمندان در حوزه های مختلف افزود: در حوزه محتوایی نمایشنامه ها و تئاتر باید بسیار توجه شود.

وی در ادامه به فعالیت های اقتصادی در بشرویه و لزوم توجه به آن اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت های اقتصادی بشرویه در راستای اقتصاد مقاومتی برنامه های خوبی صورت گرفته و در این راستا نیز هنرمندان علاوه بر ایفای نقش برای ترویج فرهنگ عمومی،در حوزه کاهش اسیب های اجتماعی نیز باید اقدام کنند.

شمس الدین افزود: باید به سمت به فعلیت رساندن ظرفیت های اقتصادی داخلی حرکت کنیم که موجب اشتغال زایی جوانان نیز می شود .

 امام جمعه بشرویه با اشاره به اینکه هدر رفت روان آب ها در بشرویه یک خسارت است گفت: در سال ۹۴ ،کم باران ترین شهرستان در کشور بشرویه بود و در سال ۹۷  با بارندگی های به نسبت خوب، قریب به ۱۹ و نیم میلیون متر مکعب نزولات جوی داشته ایم که ۶میلیون در ۱۱۵ سازه ذخیره شده و مابقی روان اب بوده است که اگر ذخیره شود می توانیم تحول بزرگی در حوزه اقتصادی و کشاورزی ایجاد کنیم.

وی افزود: باید مسولان مربوطه تلاش های خود را به این سمت سوق دهند و جلوی هدر رفت اب که قریب به ۷۳ درصد می باشد را بگیرند.

شمس الدین در خصوص اجرای پروژه ترسیب کربن هم گفت:برای اجرای این پروژه بهتر است اولویت بندی شود و در مرکز کانون های فرسایشی این اقدام انجام شود.

امام جمعه بشرویه با اشاره به برخی اقدامات خوب در حوزه کشاورزی و دامداری هم بیان کرد: اقدامات خوبی در مجتمع های دامداری صورت گرفته و تولید شیر افرایش یافته و ۳۹ قطعه گلخانه نیز تقریبا اماده واگذاری است و مشکل گاز ان که حل شود می توانیم کارهای اساسی انجام دهیم.

وی تصریح کرد: ۴ نمونه کشاورز و تولید کننده  بشرویه در سطح تهران تجلیل شده اند که باعث افتخار است.

شمس الدین در پایان نشست صمیمی هنرمندان ، با تقدیر از فعالیت های آنان بر تداوم حوزه هنری با محوریت ارزش های اسلامی و انقلابی تاکید کرد.

گفتنی است هنرمندان در این مراسم به شعر خوانی در ابعاد مختلف پرداختند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.