قدس انلاین : رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور از راه‌اندازی سامانه مولفان نیشابوری در روز قلم خبر داد و مهم‌ترین هدف طراحی سامانه مولفان نیشابوری را رفع دغدغه آنها در ارتباط با عرضه، توزیع و فروش کتاب عنوان کرد.

سامانه مولفان نیشابوری روز قلم رونمایی می‌شود
به گزارش  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی، عباس کرخی درباره مهم‌ترین برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: نخستین سامانه مولفان نیشابور ایجاد و ثبت اطلاعات اهل قلم دومین پایتخت کتاب ایران آغاز شده، این سامانه به‌دنبال تشکیل تشکل مردمی طراحی شده که یکی از دغدغه‌ آنها براساس اساس‌نامه، تاسیس انجمن مولفان نیشابور است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور با اشاره به تعداد مولفان نیشابوری؛ ادامه داد: براساس آمار غیر‌رسمی حدود ٤٠٠ مولف نیشابوری به‌ثبت رسیده، ساماندهی بین یک هزار تا یک هزار و ٥٠٠ عنوان کتاب این نویسندگان از‌جمله مهم‌ترین اهداف ایجاد سامانه مولفان نیشابور است.  

وی درباره اساسی‌ترین مطابه مولفان نیشابوری بیان کرد: نخستین و اساسی‌ترین مطالبه نویسندگان نیشابوری این است که تنها دغدغه‌شان نوشتن باشد، کتاب با عرق‌ریزان فراوان نویسنده به‌نتیجه می‌رسد، بنابراین مولف نباید دغدغه توزیع، نگهداری، عرضه و نگرانی دسترسی اهل کتاب به کتاب را داشته باشد، سامانه مولفان نیشابور با هدف شناسایی و رفع این دست از مشکلات طراحی شده است.      

کرخی ادامه داد: سامانه مولفان نیشابوری همه نویسندگان ساکن این شهر و سایر نقاط کشور را پوشش می‌دهد، بنابراین چند نویسنده نیشابوری ساکن پایتخت نیز برای عضویت در این سامانه تقاضا داده‌اند.     

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور افزود: سامانه مولفان این شهرستان ١٤ تیر‌ماه، همزمان با روز ملی قلم در اداره کل کتابخانه‌های عمومی نیشابور رونمایی می‌‌شود.

وی درباره فعالیت کتابفروشی‌‌ها در نیشابور بیان کرد: با توجه به‌تعطیلی تدریجی کتابفروشی‌ها در کشور و مشکلات این دسته از فعالان حوزه نشر در نیشابور فقط سه یا چهار کتابفروش هستند که فقط به عرضه کتاب اقدام می‌کنند، به‌عبارت دیگر بسیاری از کتابفروشی‌ها برای ادامه حیات به‌فروش لوازم‌التحریر می‌پردازند.    

کرخی همچنین از آمادگی نیشابور برای برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی خبر داد و از گسترش اجرای این طرح کابخوانی براساس آخرین تصمیم دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز خرسندی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.