قدس انلاین : شهروندان مشهدی همچنان برای پیدا کردن جای پارک خودرو با معضلات عدیده‌ای مواجه هستند.

کمبود پارکینگ، همچنان مشکل اصلی مشهدی ها

 کلانشهرها را معمولا با ویژگی‌های مهمی می‌توان شناخت؛ آلودگی هوا و جمعیت بالا و همچنین به روز بودن وسایل حمل و نقل عمومی بخشی از ویژگی‌هایی است که معمولا باید برای کلانشهرهای دنیا و یا همان متروپلیس‌ها قائل شد.

مشهد مقدس نیز یکی از کلانشهرهای ایران و جزو بزرگترین کلانشهرهای مذهبی در دنیا محسوب می‌شود که البته با مشکلات خاص خود مانند آٖلودگی هوا و بعضا فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل دست و پنجه نرم می‌کند و البته برخی از این معضلات مانند آٖلودگی هوا در روزها و ماه‌های اخیر به اوج رسید و حتی منجر به اجرای طرح‌های سفت و سخت ترافیکی نیز شد.

اما یکی از مشکلات و مصائبی که از دیرباز در مشهد روی اعصاب شهروندان رژه می‌رود این است که به سختی می‌توان در این کلانشهر جایی برای پارک کردن خودرو پیدا کرد مگر اینکه به تمامی نقاط شهر تسلط کامل داشته باشی و بتوانی از فاکتور مشهدی بودن استفاده کنی در غیر این صورت اگر زائر و مسافر باشی شاید یکی از دغدغه‌های همیشگی‌ات در مشهد پیدا کردن جای پارک مناسب برای خودرو باشد.

کمبود پارکینگ مشهود است

یکی از زائرانی که در روزهای اخیر و با استفاده از تعطیلات عید فطر به مشهد مقدس سفر کرده در این زمینه می‌گوید: واقعا پیدا کردن پارکینگ در مشهد و یا اصلا پیدا کردن جای پارک برای خودرو کار هر کسی نیست و بارها و بارها آدرس پرسیدم تا اینکه توانستم جای مناسبی برای پارک خودرو خود پیدا کنم.

وی ادامه می‌دهد: با این وضعیت معتقدم سفر به مشهد با وسیله نقلیه شخصی اصلا به صرفه نیست ضمن اینکه بعید می‌دانم اقدام خاصی برای افزایش تعداد پارکینگ‌ها در مشهد صورت گرفته باشد و یا اینکه اگر هم صورت گرفته چندان محسوس نبوده است.

نقاط مرکزی شهر بدون جای پارک

شهروند دیگری که اهل مشهد است اما می‌گوید: در هسته مرکزی شهر مشهد فقط اگر مشهدی باشید می‌توانید جای پارک و یا پارکینگ پیدا کنید. بسیاری از شهروندان به دلیل اینکه روزانه باید هزینه الیت پرداخت کنند عمدتا به دنبالی جایی برای پارک هستند و سعی می‌کنند از پارکینگ‌ها استفاده نکنند زیرا هزینه آنها را مضاعف می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: البته بسیاری از مراکز خرید بزرگ در مشهد این روزها خود دارای پارکینگ هستند اما هم هزینه بر است و هم اینکه خیلی از اوقات حتی این مراکز خرید نیز به سرعت پارکینگ‌شان پر می‌شود و شما سرگردان در خیابان‌ها هستید.

الیت همه جا حضور دارد

شهروند دیگری اما در این زمینه می‌گوید: در حاشیه خیابان‌ها نمی‌توانیم پارک کنیم زیرا به سرعت مامور الیت در محل حاضر می‌شود و از شما درخواست هزینه می‌کند. در پارکینگ هم پارک کردن هزینه دارد. فقط باید کوچه پس کوچه‌ها را بلد باشی تا شاید بتوانی جای پارک برای خودت پیدا کنی البته اگر آن کوچه در رصد الیت قرار نگرفته باشد و آنجا نیز پارک کردن پولی نشده باشد.

وی می‌گوید: نمی‌دانم چرا افزایش تعداد پارکینگ‌ها در مشهد محسوس نیست. در حقیقت برای من که شهروند این شهر هستم اصلا دغدغه پارک کردن خودرو کم نشده است این در حالی است که مردم انواع و اقسام عوارض را پرداخت می‌کنند و انتظارشان این است که خدمات دهی به آنها افزایش پیدا کند اما این مسئله آن طور که باید و شاید محسوس نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.