قدس آنلاین: مراسم تکریم و معارفه روسای ادارات ارتباطات و اطلاع رسانی و تولیدات فرهنگی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

تکریم و معارفه روسای ادارات ارتباطات و اطلاع‌رسانی و تولیدات فرهنگی برگزار شد

 در مراسمی با حضور جمعی از روسای ادارات و کارکنان معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی از زحمات منصور رستمی و احمد ذکاوتی؛ روسای قبلی اداره ارتباطات و اطلاع رسانی و اداره تولیدات فرهنگی تقدیر به عمل آمد و حجت الاسلام ثبوتی به عنوان ریاست اداره ارتباطات و اطلاع رسانی و حجت الاسلام مهدوی پارسا نیز به عنوان ریاست اداره تولیدات فرهنگی معرفی شدند.
در این مراسم مدیر فرهنگی آستان قدس رضوی ضمن تقدیر از زحمات جهادی روسای قبلی این دو اداره با اشاره به رشد و شکوفایی فعالیت‌های این ادارات، تلاش و فعالیت با اخلاص را در جوار بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) رمز اصلی پیشرفت امور دانست و افزود: در منشور هفتگانه مقام معظم رهبری از ظرفیت فرهنگی عظیم آستان قدس رضوی به صورت خاص یاد شده است که این موضوع مسئولیت تمامی فعالان فرهنگی را در این آستان مقدس سنگین‌تر می‌کند، لذا گسترش خدمات متنوع فرهنگی به زائران با رویکردهای علمی و بروز و استفاده از ظرفیت نخبگانی در امور فرهنگی باید سرلوحه تمامی اقدامات مدیریت فرهنگی در معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی قرار گیرد.
جواد هاشمی با تاکید بر اینکه منویات مقام معظم رهبری در حوزه فعالیت‌های فرهنگی باید نقشه راه ما قرار گیرد، خاطرنشان کرد: به تعبیر رهبر انقلاب ما همیشه باید دشمن را در نزدیکی خود حس کنیم و همواره به فکر تقویت و توسعه فعالیت‌های فرهنگی باشیم، خصوصا اینکه مخاطبان فعالیت‌های فرهنگی ما قشر مهم و اثرگذاری همچون زائران بارگاه منور رضوی هستند.
وی با اشاره به لزوم پیگیری ویژه برخی اقدامات از سوی روسای جدید این ادارات گفت: مدیریت فرهنگی نقش پشتیبانی را در معاونت تبلیغات اسلامی داشته و باید سعی شود با تعاملات ویژه ای که روسای ادارات ارتباطات و اطلاع رسانی و تولیدات فرهنگی با سایر ادارات این معاونت به وجود می آورند، نیازمندی تمامی ادارات در بخش های کتاب، محصولات فرهنگی و ارتقاء انواع مدل های اطلاع رسانی در حرم مطهر رضوی به بهترین شکل مرتفع شود.
در ادامه مراسم منصور رستمی؛ ریاست پیشین اداره ارتباطات و اطلاع رسانی آستان قدس رضوی با ارائه گزارشی از وضعیت کنونی این اداره گفت: به یاری پروردگار اقدامات مهمی همچون افزایش نمایشگرهای پهن پیکر حرم مطهر رضوی، ارتقا سیستم وای فای، وب کیوسک و تولید دستگاه یک دقیقه مطالعه در اداره ارتباطات و اطلاع رسانی انجام شده است و در سایر بخش های این اداره همچون راهنمای زائر، سامانه مخاطبین نورالهدی، گروه خادمیاران خبر و کمیسیون تبلیغات محیطی اقدامات اساسی صورت پذیرفته است.
وی با اشاره به بسترسازی‌های لازم در حوزه تبلیغات محیطی حرم مطهر رضوی طی سه سال اخیر، ابراز کرد: با تلاش همکاران در کمیسیون تبلیغات محیطی بیش از ۱۵۰ نقطه حرم مطهر با استندهای اطلاع رسانی مجهز شده است و برای اولین بار نگارخانه رضوی با اکران آثار گرافیکی جذاب همراه با موضوعات روز در صحن غدیر و کوثر افتتاح شد که مورد استقبال زائران نیز قرار گرفت.
همچنین احمد ذکاوتی؛ سرپرست پیشین اداره تولیدات فرهنگی نیز با اشاره به تنوع تولیدات فرهنگی این اداره در سال‌های اخیر، گفت: سعی ما بر پوشش تمامی نیازمندی‌های فرهنگی زائران حرم مطهر رضوی در گروه های سنی مختلف بوده و انواع محصولات مکتوب و سایر اقلام فرهنگی ضمن تدوین و برنامه ریزی، تولید و برای بهره برداری و توزیع در بین زائران حرم مطهر امام رضا(ع) به همه ادارات معاونت تبلیغات اسلامی تحویل شده که بسیاری از آن‌ها مورد وثوق صاحب نظران حوزه نشر قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.