قدس انلاین : در حالی سینماهای مشهد روز گذشته برای نخستین بار میزبان علاقمندان به فوتبال بودند که از بازی ایران و مراکش 500 میلیون ریال سود کردند.

سود 500 میلیونی سینماهای مشهد از بازی ایران مراکش
 فوتبال همیشه سراسر شورو هیجان بوده و اکران آن در سینما در نوع خود در کشور ما کم‌سابقه بوده است، شاید تماشای فوتبال در سینما آن حال و هوای استادیوم را نداشته باشد، اما تماشای دسته‌جمعی فوتبال همان حس و حال خوب را دارد.

روز گذشته برای اولین بار سینماهای کشور اقدام به‌پخش فوتبال از سالن‌های خود کردند و سینماهای مشهد نیز از این قائده مستنثی نبودند، آنها در حالی برای نخستین بار میزبان علاقمندان به فوتبال بودند که از بازی ایران و مراکش 500 میلیون ریال سود کردند.

حال و هوای جام جهانی در سینماهای مشهد

ساعت 18:30 و یک ساعت مانده به مسابقه ایران و مراکش، جلوی درب سینما هویزه یک آمبولانس و یک ماشین آتش‌نشانی ایستاند، چند نفر هم که لباس تیم ملی ایران و پرچم ایران را به‌دست گرفته‌اند، جلوی سینما ایستاده‌اند، درست جلوی درب ورودی، ظرفی پر از شیرینی‌های خامه‌ای که به‌مناسبت عید فطر گذاشته شده، قرار دارد تا از مهمانی که برای تماشای فوتبال به این سینما می‌آیند، پذیرایی شود.

سینما هویزه همیشه خاطره برگزاری جشنواره‌ها به‌خصوص جشنواره فیلم فجر را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند، اما امروز حال و هوای جام جهانی دارد، تزئینات و تلویزیون‌های سینما همگی نشانی از مسابقات جام جهانی روسیه را دارد.

سکوت و هیجان؛ چاشنی تماشای فوتبال در سینما

بازار عکس و سلفی داغ است، پرچم ایران به‌شکل‌های مختلف بر روی لباس، کلاه و صورت تماشاگران دیده می‌شود، وقتی عقربه‌های ساعت که 19:11 دقیقه را نشان می‌دهد، درب سالن‌ها برای ورود مردم باز می‌شود، سینما هویزه دوسالن خود را به‌پخش زنده فوتبال اختصاص داده است، سالن شماره یک که بهترین سالن این سینما است خیلی زود پر می‌شود و تماشاچی‌ها روی صندلی‌های خود می نشینند و منتظر شروع بازی هستند، مسئولان سینما نیز مواظب هستند تا همه چیز به خوبی برگزار شود.

کدام مدیران در سینما بازی را تماشا کردند؟

در ردیف مهمانان ویژه، مدیرانی همچون جعفر مروارید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، افشین تحفه‌گر معاون امور هنری و سینمایی این اداره کل و خوش‌آهنگ رئیس اداره سینمایی این اداره کل حضور دارند.

برد ایران حال و هوایی عجیبی به سالن می دهد، تماشاگران می‌خواهند سریع‌تر از سالن سینما خارج شوند تا در خیابان‌های مشهد به‌شادی خود ادامه دهند... .

فروش ۵۰۰ میلیون ریالی بازی ایران و مراکش در سینماهای مشهد

روز گذشته بیش از 2 هزار نفر بازی ایران و مراکش را در سینماهای مشهد تماشا کردند، این آمار که حدودی است، توسط سایت سینما تیکت اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، طبق مصوبه شورای عالی اکران سینماهای کشور، سینماهای مذکور تنها ۳ بازی ایران و ۳ بازی نهایی را با قیمت ۲۰ هزار تومان اجازه فروش دارند.

بر این اساس، با احتساب به اینکه 2 هزار ۷۵۱ نفر برای تماشای این بازی بلیت تهیه ‌کرده‌اند (با توجه به اینکه بعضی از صندلی‌ها ویژه مهمانان تدارک دیده شده، اعداد حدودی عنوان‌ شده است) سینماهای مشهد از این بازی حدود ۵۵ میلیون و ۲۰ هزار تومان فروش داشته‌اند.

پردیس سینما هویزه با دو سالن یک و دو با ظرفیت هرکدام به‌ترتیب ۴۷۰ نفر و ۲۱۰ نفر و میزبان فوتبال دوستان بود، همچنین سینما آفریقا در سالن اصلی و بالکن این سینما با ظرفیت ۷۰۰ نفر این مسابقه را زنده پخش کرد.

بر اساس این گزارش، پردیس سینما گلشن نیز سالن یک خود با ظرفیت ۱۹۲ نفر برای این بازی تدارک دیده بود و سیمرغ دو سالن چهار و پنج را به‌ترتیب با ظرفیت ۲۹۲ نفر و ۴۲۶ نفر آماده پذیرای از فوتبال دوستان کرد.

گفتنی است؛ در حال حاضر نیز بلیت‌فروش دو بازی ایران و پرتقال و ایران اسپانیا به‌جزء سینما آفریقا و سیمرغ، بقیه بلیت‌های این دو بازی فروش رفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.