۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸
کد خبر: 605813

اگرچه طی سال‎های گذشته قطع ۱۳ هزار اصله درخت در مجموعه ورزشی آزادی باعث جریمه میلیاردی مسئولان ورزش شده اما قطع درختان در این مجموعه همچنان ادامه خواهد داشت.

درختان ورزشگاه آزادی همچنان قطع می شود

به گزارش قدس آنلاین، قطع درختان ورزشگاه آزادی؛ این خبری بود که حسن کریمی مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در نشست خبری اردیبهشت ماه خود اعلام کرد و حتی گفت که این شرکت به خاطر این مسئله ۱۴۷ میلیارد تومان از سوی شهرداری جریمه شده است.

با این حال قطع درختان در مجموعه ورزشی آزادی ادامه خواهد داشت و قرار است چند هزار اصله درخت دیگر در این مجموعه بریده شود!

البته به گفته مدیرعامل مجموعه ورزشی آزادی، «آفت زدگی و فرسودگی» دلیل این اقدام است با این حال مسئولان شهرداری تا به امروز در این زمینه همکاری لازم را نداشته اند. 

ناصر محمودی فر در گفتگو با مهر در این مورد توضیح داد و گفت: در مجموعه ورزشی آزادی تعداد درختان زیادی وجود دارد که به نوعی بیمار و آفت زده هستند و به همین دلیل باید قطع شوند. در این رابطه و برای قطع دوباره درختان، نشست هایی با شهرداری منطقه ۲۲ و شهرداری کل تهران داشته ایم اما هنوز به نتیجه نرسیده ایم.

وی در توضیح بیشتر این مسئله گفت: لازم است به جای درختان قطع شده، نهال کاشته شود. در این زمینه هم همکاری و نظارت شهرداری لازم است. پیگیر این همکاری ها بوده ایم اما متاسفانه از طرف شهرداری هنوز همکاری لازم را ندیده ایم.

مدیرعامل مجموعه ورزشی آزادی با تاکید بر اینکه ۱۳ هزار اصله درختی هم که پیش از این و در دوره مدیریت های قبلی قطع شده بود به خاطر مسئله فرسودگی و بیماری بوده است، تصریح کرد: همچنان پیگیر هستیم تا دیگر درختان آفت زده مجموعه آزادی بریده شود.

محمودی فر در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه «در اقدام جدید چند هزار اصله درخت دیگر در مجموعه آزادی بریده خواهد شد؟»، گفت: تعدادشان کم نیست. در همین زمینه و در نشست هایی که با شهرداری تهران داشتیم، رقم های مطرح شد و اختلاف نظرهایی هم وجود داشت اما هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده ایم. اجازه بدهید پس از نهایی شدن، آمار این موضوع اعلام شود تا مشکل ساز نشود. 

مدیرعامل مجموعه ورزشی آزادی همچنین در مورد اینکه «برای کاشت نهال چه پیش بینی هایی شده است؟»، گفت: قاعدتا به جای درختان قطع شده باید نهال کاشته شود. همین حالا مجموعه ورزشی آزادی این ظرفیت را دارد که ۴-۵ هزار نهال درخت در آن کاشته شود. در این زمینه هم باید با شهرداری به توافق و جمع بندی نهایی برسیم. 

وی گفت: در مورد فضای سبز مجموعه ورزشی آزادی اقدامات زیادی انجام شده طوری که قابل مقایسه با گذشته نیست. البته در این زمینه براساس منابع آبی کشور و سیاست کلی مبنی بر مصرف کمتر آب عمل کرده ایم. برخی گیاهان هستند که نسبت به چمن به آب کمتری نیاز دارند و بر همین مبنا برای فضای سبز بیشتر از این دسته گیاهان استفاده کردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.