ایرانشهر- فرماندار ایرانشهر گفت: ایرانشهر با ۳۰ هزار هکتار اراضی زراعی وباغی ، قطب کشاورزی سیستان و بلوچستان است.

ایرانشهر، قطب کشاورزی و دامداری سیستان و بلوچستان است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، نبی بخش داودی فرماندار ایرانشهر از مزارع کشاورزی شهرستان ایرانشهر  بازدید کرد.

 وی افزود : شهرستان ایرانشهر به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی محسوب می شود که از جایگاه مناسبی در استان برخوردار است.

 فرماندار ایرانشهر گفت: در بخش کشاورزی این شهرستان سرآمد محصولات تولیدی است که برداشت سالیانه ۱۰۰هزار تن صیفی جات، ۴۰ هزار تن گندم ، ۷۰۰ هزار تن یونجه ، هفت هزار تن ذرت دانه ایی و۷۰ هزار تن ذرت علوفه ایی ، برداشت حدودا سالی ۵۰ هزار تن ارقام مختلف خرما ،برداشت بیش از ۱۱ هزار تن خیار ، ۲ تا ۳ هزار تن گوجه ، برداشت ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تن هندوانه و ۱۵ هزار تن خربزه ، برداشت سالی ۲۰ هزار تن پیاز و بیش از ۷۰۰ تن مرکبات  و پرورش سالیانه ۲۰۰ تن ماهی از جمله قابلیتهای این شهرستان است.

وی افزود: شهرستان ایرانشهر دارای ۳۰ هزار اراضی باغی و کشاورزی است که بیش از ۱۷ هزار بهره بردار در آن مشغول به کار هستند.

 داوودی بر استفاده بهینه از منابع آبی تاکید کرد و اظهار داشت :با توجه به پرداخت ۸۵ درصد هزینه‌های اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار باید کشاورزان نسبت به تجهیز اراضی کشاورزی خود به آبیاری نوین اقدام کنند.

 فرماندار ایرانشهر گفت :باید بخش خصوصی نیز نسبت به سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی وصنایع تبدیلی باتوجه به ظرفیت شهرستان در بخش کشاورزی تشویق شوند. 

داوودی افزود: با برنامه ریزی صحیح می‌توان در بخش کشاورزی زمینه اشتغال تعداد زیادی از مردم را فراهم کرد  و قابل ذکر است دولت هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات به متقاضیان در بخش کشاورزی ندارد.

فرماندار شهرستان ایرانشهر گفت: در این شهرستان سی هزار راس دام سنگین و دویست هزار راس دام سبک وجود دارد و همچنین سالیانه در این شهرستان هفت هزار تن گوشت سفید تولید می شود که ایرانشهر را به قطب دامداری جنوب استان تبدیل کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.