رشت- معاون استاندار گیلان، از خسارت بیش از ۱۰ میلیارد تومانی سیل و رانش به منطقه کاکرود خبر داد و اضافه کرد: این خسارات در حوزه ابنیه، پل، راه و کانال های کشاورزی بوده است.

خسارت ۱۰ میلیاردی سیل به روستای کاکرود/ تداوم رانش زمین

به گزارش قدس آنلاین حجت شعبانپور در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به آخرین وضعیت روستای سیل زده کاکرود رحیم آباد، اظهار کرد: بارش سنگین باران در غروب روز گذشته در کمتر از ۳۰ دقیقه سیلابی شد و با خود گل و لای آورد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان، از تخریب کامل چهار منزل مسکونی و جان باختن چهار نفر از هم استانی های ما خبر داد و گفت: ۸۰۰ متر از جاده این روستا براساس سیل و رانش زمین تخریب شده؛ ضمن اینکه رانش هنوز ادامه دارد و زمین حرکت می کند لذا تاکنون نتوانستیم جاده را برای رفت و آمد اصلاح کنیم.

وی با بیان اینکه جاده مذکور راه ارتباطی ۷۰ روستا را قطع کرده است، متذکر شد: به ناچار مسیر موقت شوئیل به آسمان رود را برای عبور موقت جایگزین کردیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: نیازمند ۱.۵ کیلومتر راهسازی هستیم که از صبح فردا عملیات آن آغاز می شود. پس از تثبیت بستر جاده کار اصلی را شروع می کنیم.

شعبانپور، با اشاره به تشکیل ستاد مدیریت بحران در منطقه کاکرود با حضور استاندار گیلان، عنوان کرد: بنیاد مسکن به عنوان اداره معین انتخاب و در راهدارخانه زیاز مستقر شده است.

معاون استاندار گیلان، از خسارت بیش از ۱۰ میلیارد تومانی سیل و رانش به منطقه کاکرود خبر داد و اضافه کرد: این خسارات در حوزه ابنیه، پل، راه و کانال های کشاورزی بوده؛ علاوه بر این تلفات جانی هم داشتیم. با همکاری هلال احمر و گروه های امدادی تیپ دو سپاه کار جست و جوی مفقودین احتمالی ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.