مسئول کانون هموفیلی استان خراسان‌رضوی گفت: بزرگ‌ترین مشکل بیماران هموفیلی در سطح استان هزینه‌های درمانی آن‌هاست.

مشکل بیماران هموفیلی در سطح استان هزینه‌های درمانی آن‌هاست

محمدمهدی یزدی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: اولین مسئولیتی که کانون هموفیلی خراسان‌رضوی در قبال بیماران دارد فعالیت‌های درمانی است. کلینیکی توسط خیرین دایر شده که هزینه‌های درمانی، دارویی، آزمایش‌ها، فیزیوتراپی و... بیماران را تامین می‌کند. به دلیل آنکه خانواده‌های بیماران هموفیلی اغلب شرایط مالی خوبی ندارند، کانون هموفیلی سعی در تأمین هزینه‌های تحصیلی بیماران دارد.

مسئول کانون هموفیلی خراسان‌رضوی افزود: کانون هموفیلی توانسته بالغ‌بر هزار و 200 فرد مبتلا به بیماری هموفیلی را در استان شناسایی کند. حدود 800 نفر از این بیماران را مردان تشکیل می‌دهند. در این کانون افراد می‌توانند از خدمات درمانی واحدهای دندان‌پزشکی، آزمایشگاه تخصصی، فیزیوتراپی و سونوگرافی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه «بیماری هموفیلی ارثی است و از بدو تولد، بیمار با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند»، گفت: بزرگ‌ترین مشکل بیماران هموفیلی در سطح استان هزینه‌های درمانی آن‌هاست. دولت باید سعی کرد در تأمین این هزینه‌ها به بیماران یاری رساند تا آن‌ها بتوانند داروهایی که برای ادامه حیاتشان ضروری است را تهیه کنند.

یزدی ادامه داد: حدود یک سال است بیمارانی که با مشکلات انعقاد خون، مثل اختلالات پلاکتی، درگیر هستند، تحت پوشش خاص تأمین اجتماعی قرار نمی‌گیرند. کمکی که دولت می‌تواند به این افراد بکند، این است که تمهیدات لازم را برای صادرشدن دفترچه بیمه خاص برای این بیماران تدارک ببیند تا بتوانند مثل گذشته خدمات درمانی را دریافت کنند.

مسئول کانون هموفیلی خراسان‌رضوی با تاکید بر نقش سازنده رسانه‌ها در شناخت هموفیلی تصریح کرد: متاسفانه در جامعه ما مردم این بیماری را به خوبی نمی‌شناسند و حتی بعضی از پزشکان نیز از هموفیلی و نحوه درمان آن آگاهی کاملی ندارند. کمکی که رسانه‌ها می‌توانند به بیماران هموفیلی و مراکز درمانی آن‌ها بکنند، این است که به خوبی درباره این بیماری اطلاع‌رسانی کنند. مردم با آگاهی از این بیماری به علائم بیشتر توجه می‌کنند و با مشاهده آن‌ها زودتر برای درمان اقدام می‌کنند.

وی بیان کرد: با توجه به نزدیک‌شدن ایام نوروز، کانون هموفیلی سعی در تهیه و تدارک موادغذایی مورد نیاز برای افراد مبتلا به هموفیلی و خانواده‌های آن‌ها دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.