قدس انلاین : رییس اداره اوقاف و امورخیریه طرقبه شاندیز از انجام ۱۰۰ وقف قرآنی در این شهرستان خبر داد.

انجام ۱۰۰ وقف قرآنی در طرقبه و شاندیز

حجت الاسلام صادقی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: طبق آمار موجود در شهرستان طرقبه شاندیز حدود۱۰۰موقوفه قرآنی متصرفی وغیرمتصرفی وجود دارد که با نیات مختلف قرآنی وقف شده اند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۷ ختم کامل قرآن کریم با هزینه ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزارتومان از محل اجرای نیت موقوفات قرآنی این شهرستان انجام شد.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه طرقبه شاندیزتصریح کرد: وجود موقوفات قرآنی گویای اهمیت موضوع قرآن درطرقبه شاندیز است و این ۵۷ ختم کامل قرآن کریم از محل درآمد اجرای نیت موقوفه قرآنی«محمدناصر خان ظهیرالدوله» انجام شده است.

صادقی گفت: موقوفه محمدناصر خان ظهیرالدوله درسال ۱۲۸۵هجری شمسی وقف شده و در منطقه ویرانی شاندیز قرار دارد، که نیت واقف قرائت قرآن و کمک به فعالیت های قرآنی می باشد.

وی بیان کرد: ۳ ختم از این ختم های قرآنی در حرم مطهر رضوی و بقیه شهرهای مختلف خراسان رضوی توسط خواهران و برادران دارای شرایط صحیح القرائت و نیازمند مساعدت مالی انجام شده است.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه طرقبه شاندیز اظهارکرد: سال گذشته ۲ هزار و ۱۶ ختم کامل قرآن کریم با هزینه ۴۳۲ میلیون ریال از محل درآمد ۲۰ موقوفه قرآنی در شهرستان طرقبه شاندیز انجام شده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.