بندرعباس- باحضور مدیرکل نظام های بهره برداری سازمان مرکزی تعاون روستایی مسائل و مشکلات شرکت سهامی زراعی جگین در شورای امور شرکت های سهامی زراعی و تعاونی تولید مورد بررسی قرارگرفت.

مشکلات شرکت سهامی زراعی جگین جاسک بررسی شد

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از روابط عمومی سازمان تعاون روستایی هرمزگان، نادرعلیزاده مدیرکل نظام های بهره برداری سازمان مرکزی تعاون روستایی در این نشست، اظهار کرد: هدف از تشکیل شورای امور شرکت های سهامی زراعی و تعاونی تولید، فراهم کردن مطلوب زمینه‌های دستیابی نظام‌های بهره‌برداری پایدار و افزایش بهره‌وری عوامل و منابع تولید کشاورزی از طریق هماهنگی، وحدت رویه و جهت‌دهی سیاست‌ها، برنامه‌ها و فعالیت‌های نظارتی، هدایتی و حمایتی در سازمان تعاون روستایی و جهاد کشاورزی است.

نادر علیزاده با بیان اینکه راهبرد وزارت جهادکشاورزی فعال کردن تعاونی ها و تشکل های تولیدی است، افزود: تعاونی ها نقش بسزایی در توسعه و پیشرفت اقتصاد روستاها دارند ما باید ازطریق تعاونی ها بهره برداران بویژه واحدهای زیر۱۰ هکتار را سازماندهی کنیم.

وی با اشاره به اینکه بسته های اجرایی توسعه و ساماندهی شرکتهای سهامی زراعی وتعاونی های تولید تدوین و به استانها ابلاغ شده است خواستار نظارت مالی و حسابرسی مستمر دراین شرکتها همچنین بازدید بهره برداران ازتعاونی های موفق درسایر استانها شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان دراین جلسه با اشاره به اینکه بخشی ازعرصه‌های کشاورزی این استان در اختیار شرکت‌های تعاونی تولید روستایی و سهامی زراعی قرار دارد، اظهار کرد: از این تشکل ها انتظار است تا در راستای افزایش تولید در واحد سطح، بهره‌وری بالا از آب، توسعه کشت با ارزش افزوده بالاتر و مصرف کم آب موفق تر عمل کنند و تجربیات خود را به سایر بهره‌برداران انتقال دهند.

وی با بیان اینکه ضعف تشکل ها یکی از مشکلات عدیده است خواستار توجه جدی به توانمندسازی شرکت‌ها، استفاده بهینه از منابع آنها شد و افزود: باید با یک برنامه ریزی خوب، با افزایش سرمایه در توسعه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی، تعاونی ها را پویاتر و فعال تر نماییم.  

در ابتدای این نشست مدیرسازمان تعاون روستایی هرمزگان بعنوان دبیر این شورا با تاکید بر جایگاه و اهمیت این شورا گزارشی از وضعیت شرکت سهامی زراعی و تعاونی های تولید ارائه نمود و بیان کرد: بمنظور تسهیل شرایط برای شرکتها در راستای نیل به اهداف مدیریت بهینه تولید و افزایش بهره وری و افزایش درآمد کشاورزان عضو در سطح مناطق تحت پوشش، اجرای بسته های ابلاغی نیازمند تامین اعتبار بوده که امید است این مهم بزودی محقق شود.

سیروس اسدپور تصریح کرد: دسترسی به اقتصاد پایدار، حسابرسی به موقع شرکت ها، برنامه مدون کاری و پیشگام بودن تعاونی های تولید و شرکت های سهامی زراعی در نوآوری و خلاقیت، شرایط پویایی و ماندگاری در اولویت اصلی این سازمان است.

وی افزود: در این استان، ۲۳ شرکت تعاونی تولید روستایی و یک اتحادیه شرکت‌های تعاونی تولید استانی و ۲ شرکت سهامی زراعی وجود دارد که ۶۰ روستا، تعداد ۴ هزار و ۲۰۰ نفر بهره‌بردار و بیش از ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی متعلق به شرکت  و اعضاء را زیرپوشش دارند.

حمزه طاهری مدیرعامل شرکت سهامی زراعی جگین در ادامه در خصوص فعالیت، اهداف، نیازمندی و مشکلات، وضعیت شرکت‌ سهامی زراعی توضیح داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.