بندرعباس ـ با حضور مسئولان ذیربط طرح تفصیلی شهر پارسیان در کمیته فنی کمیسیون ماده پنج بررسی و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بررسی طرح تفصیلی پارسیان در کمیته فنی کمیسیون ماده پنج

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از  روابط عمومی راه و شهرسازی استان هرمزگان ، غلامحسین شیری در کمیته فنی کمیسیون ماده پنج استان هرمزگان اظهار داشت: پارسیان از شهرهای مهم استان هرمزگان است و با توجه به گذشت مدت زمان زیادی از تصویب طرح جامع این شهر ، نیازمند تهیه طرح تفصیلی بود که طرح مذکور در کمیته فنی کمیسیون ماده پنج بررسی و به زودی اجرایی خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان هرمزگان با تاکید بر حل مشکلات شهروندان پارسیان افزود : با توجه به اهمیت به روز رسانی اطلاعات و نقشه های موجود ، انجام مطالعات پیشنهادی و راهبردی برای این شهر بسیار ضروری به نظر میرسید که در این راستا اقدامات لازم انجام شده است.

وی ادامه داد: مطالعات ، برداشت و نقشه های وضع موجود طرح تفصیلی شهر پارسیان توسط مهندسین مشاور آمودان پایان یافته و در جلسه کمیته فنی کمیسیون ماده پنج در خرداد ماه سال جاری  با حضور اعضای کمیته فنی شهرسازی و معماری مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

گورانی، مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان نیز در این جلسه گفت: در این طرح به دنبال الگوی توسعه پایدار بر مبنای حفظ و ایجاد کاربری های عمومی و خدماتی شهر و همچنین حفظ اراضی باغات با توجه به عملکرد آن و نیز توجه به نقش و عملکرد شهر هستیم

گورانی تصریح کرد:از مشاور خواسته شده طرح را بر پایه لزوم زیست پذیری ساکنان آماده نماید تا میزان تحقق پذیری آن در راستای مشارکت شهروندان بالا رفته و به صورت اجرایی توسط مدیریت شهری اجرا شود.

گورانی اذعان داشت: کمیته فنی کمیسیون ماده پنج،با مطالعات موجود طرح پارسیان موافقت کرد و مقرر شد مشاور، طرح پیشنهادی را در جلسه آتی کمیته بررسی نماید.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به اهمیت طرح جهت اجرای پروژه های عمرانی و ساخت و ساز در پارسیان به عنوان یکی از شهرهای مهم استان به لحاظ صنعتی و خدمات رسانی به حوزه نفوذ ، تا پایان سال ۹۷ طرح تفصیلی این شهر تهیه و به تصویب مراجع ذیربط خواهد رسید.

گفتنی است طرح تفصیلی پارسیان پس از تصویب طرح جامع این شهر،در شورایعالی شهرسازی و معماری، با مشاور ذیصلاح شهرسازی در دیماه سال ۱۳۹۵ تهیه و بررسی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.