کرج - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با بیان اینکه در حال حاضر مجوزی برای شکار توسط اتباع ایرانی وخارجی در این استان صادر نشده است گفت: در موضوع شکارغیرمجاز البرز به نسبت دیگر استان ها در شرایط مساعدی به سر می برد.

مجوزی برای شکار در نیمه نخست امسال صادرنشده است

فردین حکیمی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: هرساله وپس از سرشماری در تابستان وزمستان تعداد حیات وحش در دو جنس نر وماده مشخص می شود.

وی افزود: براین اساس اگر جمعیت برخی گونه ها از حد معقولی بالاتر برود سازمان محیط زیست اقدام به صدور مجوزهایی محدود برای شکار می کند.

حکیمی ادامه داد: این تعداد مجوز برای البرز ۵ عدد در گونه بز نر وحشی(کل) است و مجوز صادر شده نیز متعلق به فصل پاییز است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز تصریح کرد: در خصوص این مجوز صادر شده بحث شکارچی داخلی ویا خارجی مطرح نیست و بنابه شرایط شامل جوامع محلی و اشخاص می شود.

حکیمی با تاکید براینکه در حال حاضر مجوزی برای شکار در زیستگاه های حیات وحش استان صادر نشده است گفت: برداشت از طبیعت از طریق صدور برخی مجوزهای شکار پشتوانه علمی دارد و با هدف جایگزینی برخی ژن های جوان با جنس پیر وایجاد تنوع ژنتیکی انجام می شود.

این مسئول به وضعیت شکار غیرمجاز در استان البرز اشاره کرد و گفت: شکارچی های غیرمجاز درتمام نقاط کشور هستند با این حال در البرز با شرایط بهتری به نسبت دیگر استان ها روبرو هستیم.

وی در پایان گفت: در بسیاری از مناطق البرز با توجه به مشارکت خوب مردم در حفاظت از محیط زیست بستر مناسبی برای کاهش تخلفات به وجود آمده با این حال از مردم می خواهیم در این موضوع به ما کمک کنند و در صورت مشاهد تخلف آن را به ما اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.