قدس آنلاین: گل‌کاری‌ها در مبادی اصلی ورودی و رینگ‌های منتهی به زیرگذر حرم مطهررضوی، میدان بیت المقدس و بوستان‌های منطقه در فلاورباکس‌ها و گلدان‌های پرتابل با جدیدترین روش‌ها انجام می‌شود.

کاشت ۵۰ هزار بوته گل بهاری در حوزه شهرداری ثامن مشهد

رهنمایی، معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری منطقه ثامن مشهد گفت: در راستای زیباسازی و طراوت فضای شهری و در آستانه فصل تابستان کاشت گل‌های متنوع دائمی و فصلی در دستور کاری شهرداری این منطقه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه کاشت گل‌های متنوع و ایجاد فضاهای زیبای بصری در ارتقاء سطح سلامت روحی و افزایش نشاط شهروندان تاثیرگذار است افزود: این اقدام در مبادی اصلی ورودی و رینگ‌های منتهی به زیرگذر حرم مطهررضوی، میدان بیت المقدس و بوستان‌های منطقه بصورت تکه‌کاری، ترکیب با چمن، کاشت در فلاورباکس‌ها و گلدان‌های پرتابل و سایر روش‌ها انجام می‌شود.

رهنمایی ادامه داد: گل‌های استفاده شده بیش‌تر از گونه‌های معطر همچون گل محبوبه شب و نیز انواع گل فصلی نظیر اطلسی هلندی، اطلسی آویز، پریوش و جعفری می‌باشد تا علاوه بر ایجاد زیبایی بصری، شمیم معطری نیز در فضای پیرامون حرم مطهررضوی ایجاد نماید.

همچنین سید فرهاد حجازی معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ثامن مشهد از آسفالت ۳۴ هزار مترمربع از معابر سطح منطقه خبر داد.

وی گفت: یکی از برنامه‌های عمرانی مستمر این منطقه بهسازی و مناسب سازی معابر پیرامون حرم مطهر رضوی در راستای بهبود کیفیت خدمات و سلامت محیط زیست شهری و در نهایت ارتقاء رضایتمندی شهروندان است.

حجازی ادامه داد: استانداردسازی خیابان‌ها و معابر از طریق اصلاح و بهسازی آسفالت زمینه‌ساز کاهش سوانح رانندگی، تسهیل عبور و مرور وسایل نقلیه و افزایش رضایت شهروندان از عملکرد شهرداری است که در همین راستا در سه ماهه اول امسال ۲۳ هزارمترمربع زیرسازی صورت گرفته و بیش از ۳۴ هزار متر مربع از معابر سطح منطقه آسفالت شده است.

معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ثامن مشهد در رابطه با میزان آسفالت مورد استفاده در این مقطع زمانی گفت : تناژ آسفالت مصرفی جهت لکه‌گیری و روکش آسفالت معابر، اصلاح شیب‌ها به منظور هدایت آب‌های سطحی به سمت چاه‌های جذبی و دریچه‌های ورودی کانال جمع آوری آب‌های سطحی و همچنین حذف اراضی خاکی موجود، تقریبا ۴ هزار تن بوده که با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به انجام رسیده است.


اخیرا رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا با انتقاد تنداز عملکرد شهرداری گفته بود: شهرداری مشهد فضای سبز رابا آب شرب آبیاری می کندبه گفته وی  کاشت ۲۰ میلیون گل توسط شهرداری یعنی دهن کجی به کم آبی مشهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.