زنجان- معاون فرهنگی دادگستری استان زنجان، حمایت از سرمایه‌گذاری را از برنامه‌های مهم دادگستری خواند و گفت: ایجاد اشتغال دادگاه‌ها و دادسراها را خلوت می‌کند.

ایجاد اشتغال، وقوع جرم در جامعه را کاهش می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین، بشیر مقدمی امروز در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضائیه و ضمن گرامی‌داشت شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ یار مظلوم نظام، اظهار کرد: تکریم ارباب‌رجوع در طول سال جزو مهم‌ترین برنامه‌های دادگستری و سازمان‌های تابعه استان زنجان است.

  وی، حمایت از سرمایه‌گذاری را یکی از برنامه‌های دادگستری استان زنجان عنوان کرد و افزود: دادگستری در نظر دارد به تأسی از رهبر عظیم‌الشان انقلاب حمایت از سرمایه‌گذاری را جزو برنامه‌های اولویت‌دار خود قرار دهد؛ چرا که معتقد هستیم با گردش چرخ‌های صنعت، دادگستری و دادسراها خلوت می‌شود.

  معاون فرهنگی دادگستری استان زنجان ادامه داد: اگر در جامعه اشتغال ایجاد شود به همان میزان وقوع جرم کمتر شده و پرونده‌های قضایی و به زندان افتادن افراد نیز کاهش می‌یابد و بر این اساس حمایت از سرمایه‌گذاری از برنامه‌های اصلی در دادگستری است.

  این مسئول با اشاره به اینکه آموزش حقوق شهروندی از دیگر برنامه‌های هفته قوه قضائیه و دادگستری است، یادآور شد: آموزش حقوق شهروندی در رسانه‌ها، مطبوعات، سایت‌ها،فضای مجازی، اماکن عمومی مانند مساجد، مصلای نماز جمعه، مدارس، دانشگاه‌ها و مجتمع‌های آپارتمانی از برنامه‌های قوه قضاییه در استان زنجان است که باید برای ارتقای سطح جامعه انجام شود.

  مقدمی، دیدار قضات و مسئولان دادگستری با زندانیان را از دیگر برنامه‌های هفته قوه قضائیه خواند و گفت: در این دیدارها با تمامی زندانیان ملاقات می‌شود وبه درد و دل و مشکلات آنها گوش می‌دهند که نتایج قابل قبولی برای استان و مجموعه غضایی در پی دارد.

  وی، پیاده‌روی خانوادگی، قرائت دعای ندبه، برگزاری مسابقه در جوار شهدای گمنام در روز نخست تیرماه، شرکت در نمازجمعه و برگزاری همایش آموزشی برای نمایندگان حقوقی و شرکت‌ها در مورد قانون دیوان عدالت اداری و مشکلاتی که در سازمان‌ها در این حوزه دارند در روز دوم تیرماه را از برنامه‌های قوه‌قضاییه برشمرد.

  دبیر بزرگداشت ستاد هفته قوه قضائیه گفت: دیدار مردم و مسئولان با مدیران و مسئولان قضایی در روز سوم تیرماه، برگزاری مسابقه فرهنگی و ورزشی در سطح ۱۳ حوزه قضایی و 8 شهر و ارائه آموزش‌های حقوقی در دستور کار قرار دارد و برنامه بزرگداشت شهید بهشتی و ۷۲ یار مظلوم انقلاب در روز ششم تیرماه در حسینیه ثارالله ساعت ۱۰ شب برگزار می‌شود.

  این مسئول یادآور شد: معاونت فرهنگی دادگستری مسابقات قرآنی نهج البلاغه، اعزام همکاران به اردوهای یک روزه، اعزام به مشهد مقدس و جمکران، حمایت از انتشار کتاب، نشر معارف و کمک به ارتقای فرهنگ همکاران را در دستور کار دارد.

  مقدمی، توجه به مجازات‌های جایگزین حبس را از برنامه‌های مهم دادگستری عنوان کرد و افزود: خدمات عمومی رایگان جزو مجازات‌های جایگزین حبس است که شامل تالیف مقاله، تدوین مقاله، تألیف کتاب، نگهبانی، نگاه به بهداشت محیط به ویژه محیط زیست، کمک به ارتقای رانندگی خوب شهروندان و نصب اطلاعیه و پوستر و بیلبورد می‌شود که نفع آن به همه جامعه و مردم می‌رسد.

  وی با اشاره به اینکه گاهی از حقوق شهروندی غافل می‌شویم تصریح کرد: مسئله پارک خودروها یکی از موضوعات شهروندی است که جامعه امروز را درگیر کرده همانطور که می‌بینیم برخی با ایجاد مانع، نصب تابلو یا گذاشتن جعبه‌های خالی مانع پارک خودروها می‌شوند و همینطور در مجتمع‌های آپارتمانی به تعداد واحدها پارکینگ تعبیه نشده است که آموزش حقوق شهروندی می‌تواند از این معضلات پیشگیری کند.

  مقدمی، در مورد عدم رعایت حقوق شهروندی توسط برخی بانک‌ها، یادآور شد: دولت اعطای وام برای سرمایه‌گذاران را پیش‌بینی کرده در حالی که بانک‌ها به‌ویژه بانک‌های خصوصی آیین‌نامه‌ها را دور می‌زنند و علاوه بر سود قانونی برای تاخیر در تاخیر هم سود می‌گیرند و در واقع سود ۱۸ درصد تعیین شده به بیش از ۴۰ درصد می‌رسد که مشکلات زیادی را برای سرمایه‌گذاری به وجود می‌آورد.

  وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب تأکید ویژه‌ای به آسیب‌های اجتماعی دارند و وزارت کشور به طور جدی در این زمینه وارد شده، خاطرنشان کرد: معاونت فرهنگی دادگستری نیز با تشکیل ستاد "صبر" به معنی شکیبایی، بخشش و رضایت تشکیل داده و باید با تنوع افراد و کثرت جمعیت آستانه تحمل خود را بالا ببریم و به همه افراد جامعه فرصت فکر کردن و گفت‌وگو دهیم تا نزاع و درگیری در جامعه کاهش یابد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.