قدس انلاین : مدیرعامل مجمع خیرین خراسان رضوی بر ضرورت بازنگری قوانین و دستورالعمل های مرتبط با خیرین تاکید کرد.

قوانین و دستورالعمل های مرتبط با خیرین باید بازنگری شود
دکتر مرتضی احتشام فر در حاشیه سفر خود به کاشمر ، با بیان اینکه برخی مواقع افرادی هستند که حتی آنچه را هم ندارند کمک می‌کنند و هدیه می‌دهد و این از ارزش بالایی برخوردار است، افزود: به رغم اینکه برخی مواقع در استان‌هایی با جمعیت، ثروت و منابع مالی زیاد کمک‌هایی را دارند اما گاهی مواقع نقاط محروم و شهرهای که از نظر اقتصادی چیزی ندارند بیشتر کمک می کنند.
وی با اشاره به اینکه هرچند استان خراسان جز استان‌های محروم است و به خاطر خشکسالی و منابع محدودیت‌های بیشتری دارد اما کمک‌های بسیار خوبی در حوزه سلامت شده است، افزود: از سال 92 تاکنون بیش از 157 میلیارد توسط خیرین به حوزه سلامت استان خراسان کمک شده است.
مدیرعامل مجمع خیرین  خراسان رضوی با اعلام اینکه به رغم شرایط اقتصادی نامطلوب و مشکلات پیش رو اما در سال بیش از 30 میلیارد کمک شده است، بیان کرد: برخی افراد ماهیانه 10 هزار تومان و برخی ده‌ها میلیارد کمک کرده‌اند و به حساب مجمع واریز کرده‌اند و هر دو از نظر ما خیر و محترم هستند.
وی با بیان اینکه خیرین شهرستان کاشمر در این مدت حدود 13.5 میلیارد کمک کرده‌اند، بیان کرد: با این کمک‌ها توانسته‌ایم توسعه بخش‌های مختلف را داشته باشیم، به طوریکه تاکنون بازسازی‌های بسیاری صورت گرفته و تجهیزات به روز شده و کمبودها تامین شده است.
احتشام فر با اشاره به اینکه در شهرستان کاشمر تاکنون توسط خبرین بیش از 40 پروژه در حوزه سلامت انجام شده است،  افزود: بالغ بر 95 درصد کل املاک و زمین‌های موجود در بافت روستایی جهت ساخت مراکز بهداشتی درمانی داده شده توسط مردم بوده است.
وی با بیان اینکه حتی برخی سازهای این مراکز هم توسط خیرین ساخته شده است، گفت: از زمانی که بشر هستی پیدا کرده خیرات مردم بوده است و مختص زمان خاصی نیست.
مدیرعامل مجمع خیرین  خراسان رضوی با اعلام اینکه مجمع خیرین سلامت استان در شناسایی و هماهنگی این افراد همکاری می‌کند و با کمک وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی به توسعه و تکمیل پروژه‌های بهداشت و درمان برای خدمات سلامت تلاش می‌کند.
وی با اشاره به اینکه هرچند در سال‌های اخیر چالش هایی از نظر درآمدی و اقتصادی داشته‌ایم اما بازهم رقم کمک‌های مردمی نه تنها کاهش نداشته بلکه افزایش هم داشته است، بیان کرد:  اکنون پروژه‌های بسیاری توسط خیرین در حال اجرا است و ممکن است هر لحظه پروژه جدیدی شروع شود.
احتشام فر با بیان اینکه در سال جاری پیش‌بینی می‌شود بیش از 30 میلیارد تومان کمک‌های مردمی داشته باشیم، افزود: امیدواریم کمک‌های خیرین با توسعه فرهنگ خیر در جامعه روز به روز توسعه بیشتری یابد.
وی در ادامه گفت: در دنیا برنامه هایی برای جذب خیرین دارند به طوریکه دولت کسانی را که در کار خیر، تولید و اشتغال سرمایه گذاری کنند از مالیات معاف می شود.
مدیر عامل مجمع خیرین  خراسان رضوی افزود: باید این مسائل در جامعه ترویج شود و مدل برخورد با خیرین به گونه‌ای شود که جامعه تشویق شود و پای کار بیاید.
وی گفت: هرچند قانونی داریم مبنی براینکه هزینه‌هایی که خیرین در حوزه سلامت انجام می‎دهند بعد از تایید از درآمد مشمول مالیات کم می‌شود اما تشویقی ندارد.
وی تاکید کرد: قوانین و دستورالعمل‌های مرتبط با خیرین باید بازنگری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.