قدس انلاین : ورزشگاه روداب شهرستان سبزوار همچنان نیمه کاره است و تنها امید جوانان این شهرستان هم ناامید شده است.

عزمی برای تبدیل "اسکلت" به ورزشگاه روداب وجود ندارد

در سال‌های اخیر حدود 10 روستا در بخش روداب شهرستان سبزوار خالی از سکنه شده است که در صورت  عدم توجه و رفع مشکلات منطقه، جمعیت روستایی با سرعت بیشتری کاهش یافته  و روستاها با سرعت بیشتری خالی می‌شود.

خالی از سکنه شدن روستاها خطری جدی برای این بخش وسیع است. این مسئله سبب ایجاد مشکلات فراوان اجتماعی، مهاجرت و حاشیه‌نشینی شده و با توجه به وسعت زیاد و شرایط ویژه منطقه، این موضوع سبب ناامنی و ایجاد مشکلات امنیتی در آینده می‌شود. مشکلات متعددی در این بخش وجود دارد که عدم وجود امکانات رفاهی، تفریحی و فرهنگی برای جوانان و نیز نبود شرایط اشتغال را باید از مهمترین دلایل مهاجرت جوانان به سبزوار، مشهد و تهران دانست.

حداقل امکانات ورزشی و تفریحی وجود ندارد

سعید برزویی نماینده شورای اسلامی شهرستان سبزوار در شورای اسلامی استان خراسان رضوی در این زمینه اظهار داشت: گستردگی شهرستان سبزوار شامل هفت بخش بود که عمق عقب ماندگی از حیث امکانات رفاهی، اجتماعی روداب از اجحاف واقعی در حق این بخش خبر می‌دهد.بخش روداب پنج هزار کیلومتر مساحت دارد  که بزرگترین بخش استان و در کشور نیز مسلما از بزرگترین بخش‌ها محسوب می‌شود. یکی از معایب گستردگی جغرافیایی، سخت شدن ارائه امکانات و خدمات است که  به همین دلیل و عدم وجود امکانات اعم از رفاهی و.. بسیاری روستاهای اطراف خالی از سکنه و به سمت حاشیه  شهر سبزوار حرکت کرده‌اند.

نایب رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی در ادامه از نبود امکانات رفاهی تفریحی برای جوانان گلایه کرد و افزود: متاسفانه در روداب ما هیچ امکانات حداقلی در حوزه ورزش یا فرهنگ برای جوانان نداریم. نباید از جوانان توقع داشت با فشار اقتصادی و بیکاری و از آن طرف عدم وجود سرگرمی و تفریح بخواهند در روداب ماندگار شوند.

نائب رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی درباره ورزشگاه نیمه‌کاره روداب اظهار داشت: ورزشگاه تربت بدنی روداب چندین و چند سال است که به صورت یک اسکت نیمه ساز رها شده است. بارها با نمایندگان شهرستان در مجلس شورای اسلامی مکاتبه نموده‌ایم بلکه از محل ماده 180 که در اختیار نمایندگان شهرستان است بودجه‌ای برای تکمیل این سالن لحاظ شود. این سالن با بودجه کمتر از صد میلیون تومانی می‌تواند راه‌اندازی و میزبان جوانان زیادی باشد. در حال حاضر دو سالن تک منظوره ورزشی بسیج و آموزش و پرورش در روداب وجود دارد که خوب به دلیل تکمیل ظرفیت آن جهت استفاده های اداری فرصت برای جوانان دیگر ایجاد نمی‌شود.

کاش همین سازه هم نبود

یک جوان رودابی که به همراه دوستانش در نزدیکی سالن نیمه ساز ورزشگاه در حال فوتبال بازی کردن هستند می‌گوید: ما  تنها دلخوشی‌مان در این شهر ورزش است. فوتبال را هم مجبوریم در همین  زمین‌های خاکی که خودمان با همکاری یکدیگر تمیز و خط‌کشی کرده‌ایم بازی کنیم. البته این فقط متعلق به فصل گرم است زیرا در پاییز و زمستان اگر باران و برفی بیاید دیگر امکان بازی در زمین خاکی را نداریم.

احمد یکی از این جوانان می‌گوید: ظرفیت سالن آموزش و پرورش هم همیشه تکمیل است و در ثانی برای کرایه آن باید هزینه زیادی بپردازیم که از عهده ما خارج است. واقعا باید به چه چیز روداب دل خوش کنیم وقتی یک مکان ساده برای بازی کردن نداریم؟ کاش همین سازه را آیینه دق نمی‌کردند این جا تا حداقل خیالمان راحت بود که سالن ورزشی نداریم.

فقدان عزم برای تکمیل سالن ورزشی روداب

مهدی نجم‌الدین نایب رییس شورای شهر روداب نیز در واکنش به وضعیت رفاهی و اجتماعی و امکانات تفریحی گفت: اگر بخواهیم به وضعیت رفاهی و امکانات اجتماعی روداب اشاره کنیم باید بگویم در سال‌های گذشته تقریبا هیچ اقدامی نشده است. همین ورزشگاه هم که از مصوبات دولت دهم بود تنها در حد و اندازه همین چارچوب و اسکت فلزی  سال‌هاست باقیمانده است. از همان زمان به صورت نیمه کاره رها شده و تا امروز عزمی برای تکمیل و راه اندازی آن وجود ندارد.

نایب رئیس شورای شهر روداب در ادامه می‌افزاید: یکی از مهمترین دلایل مسکوت ماندن این پروژه نداشتن متولی مشخص است. در ابتدای احداث این ورزشگاه مقرر بود توسط اداره مسکن و شهرسازی تکمیل و راه‌اندازی شود اما با راکدشدن، موضوع به تربیت بدنی نیز واگذار نشده است. مشکل بعدی زمین بدون سندی این ورزشگاه است که توسط شورا و شهرداری جهت احداث این پروژه واگذار شده و موضوع را پیچیده تر نموده است.

وی ادامه می‌دهد: نکته مهم‌تر مهندسی ضعیف این سالن است که با وزش یک باد اسکت آن چند سال پیش فرو ریخت. پیگیری رسانه‌ها منجر شد تا شهرداری مجددا اقدام به سرپاسازی سوله کرده و دیواری دو متری اطراف سالن بکشد اما باز هم در همین مرحله متوقف شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.