قدس آنلاین: مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی از افزایش سقف پرداخت تسهیلات توسعه اشتغال روستایی در کمیته‌های فنی شهرستانی به ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

افزایش سقف پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی

 شکوه میرشاهی  گفت: در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال که با حضور فرمانداران استان برگزار شد، طی موافقت استاندار خراسان رضوی کمیته‌های فنی شهرستان‌ها می‌توانند طرح‌های متقاضی این تسهیلات را تا سقف ۱۰ میلیارد ریال از طریق سامانه کارآ تایید کنند.

وی افزود: این سقف تا کنون دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده که با این افزایش، بر سرعت انجام کار افزوده می‌شود.

میرشاهی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی و کمیته‌های فنی شهرستان‌ها موظف شده اند طرح‌های اشتغال روستایی و عشایری را حداکثر ظرف دو روز تعیین تکلیف کرده و با هدف جذب حداکثری تسهیلات شهرستان ها، بدون توجه به میزان سهمیه طرح‌های متقاضی تسهیلات را به کارگروه استان معرفی کنند.

وی سهم تسهیلات اشتغال روستایی در بین بخش‌های مختلف را به میزان ۳۰ درصد قابل جابه جایی دانست.

میرشاهی با اشاره به فرصت اندک باقیمانده برای جذب اعتبارات سهم استان تاکید کرد: براساس تاکید استاندار خراسان رضوی انتظار می‌رود فرمانداران و تمامی دستگاه‌های مربوطه حداکثر توان و تلاش خود را برای بررسی طرح‌های متقاضی و تعیین تکلیف درخواست متقاضیان در سریعترین زمان ممکن به کار بندند.

وی گفت: سهم خراسان رضوی از مجموع تسهیلات اشتغال زایی، ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال است که تا کنون نیمی از آن یعنی ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال ابلاغ شده است.
رئیس هیات نظارت بر تسهیلات اشتغال فراگیر و پایدار روستایی و عشایری افزود: اگر استان بتواند سهم خود را در مهلت باقیمانده یعنی تیرماه جذب کند، علاوه بر اختصاص کل سهم تعیین شده می‌تواند از تسهیلات جذب نشده سایر استان‌ها نیز رقمی را به خود اختصاص دهد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.