۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 606070

رشت -فرماندار شهرستان رشت گفت : پروژه آبرسانی برای رفع مشکل آب آشامیدنی ساکنان منطقه سراوان انجام شد و در حال حاضر مردم این منطقه از آب آشامیدنی مناسب برخوردار هستند.

مشکل آب شرب منطقه سراوان رفع شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری رشت ، سید محمد احمدی در جلسه کارگروه پسماند گیلان ضمن تشریح اهداف کوتاه مدت در نظر گرفته شده برای رفع مشکلات منطقه سراوان رشت افزود: رفع مشکلات زیست محیطی سایت دفن زباله سراوان، احداث تصفیه خانه شیرابه و اجرای پروژه‌های عمرانی از جمله این برنامه‌ها است.

وی احداث زباله‌سوز ۶۰۰ تنی را از جمله برنامه‌های میان مدت برای رفع مشکلات زیست‌محیطی منطقه سراوان عنوان و خاطرنشان کرد: تا ماه آینده ماشین‌آلات سنگین مورد نیاز سایت دفن زباله سراوان تهیه می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای احداث تصفیه‌خانه شیرابه در محل دفن زباله سراوان تصریح کرد: ۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع زمین در جوار دفنگاه زباله برای احداث تصفیه‌خانه از سوی اداره منابع طبیعی گیلان در اختیار شهرداری رشت قرار گرفته است.

فرماندار شهرستان رشت خاطرنشان کرد: قرارداد احداث تصفیه‌خانه بین شهرداری رشت و پیمانکار پروژه بدون طی تشریفات و به مبلغ ۷ میلیارد تومان انجام شده و نکته اینجا است که مجوز ترک تشریفات در قرارداد نیست.

احمدی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای ایجاد دستگاه زباله سوز در محل دفن زباله سراوان افزود: قرارداد نصب این دستگاه ۱۶ شهریور ماه ۱۳۹۲ میان شهرداری رشت و شرکت TTS به مبلغ ۴۰ میلیون دلار بسته شد که در حال حاضر شهرداری ۲۳ میلیارد تومان به این شرکت بدهی دارد.

روزانه ۳۵۰ تن زباله به کارخانه کودعالی رشت وارد و یکهزار تن زباله وارد محل دفن زباله سراوان می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.