بجنورد- شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی اعلام کرد: شنا و ماهیگیری در سدها و بندهای انحرافی خراسان شمالی ممنوع است.

شنا و ماهیگیری در سدهای خراسان شمالی ممنوع است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، لغزندگی حاشیه مخازن سدها و بندهای انحرافی، مکش جریان آب و شرایط رسوبی کف این مخازن، خطر مرگ را برای شناگران و ماهیگیران به همراه دارد.

این شرکت یادآور شده است که فقدان آگاهی از شرایط حاکم بر مخازن سدها، حتی شناگران ماهر را به کام مرگ کشانده است و افرادی به خاطر لذت بردن از شنا در این مکان‌ها قربانی شرایطی شده‌اند که تصور آن را نمی کردند.

هشدار این شرکت از وجود جریان‌های قوی زیرسطحی در لایه‌های مختلف آب مخزن سدها خبرداده و اعلام کرد: این جریان‌ها باعث کشیده شدن شناگر به سمت جریان‌های قوی دریچه‌های زیرسطحی خروجی سد می‌شود و مرگ حتمی شناگران را به دنبال دارد.

در این گزارش همچنین به تغییرات دمایی در لایه‌های مختلف آب مخزن سدها، اشاره و تاکید شده است: تغییرات ناگهانی دمای آب در مخازن سدها باعث گرفتگی عضلات از دست رفتن تعادل و سکته شنا گران می شود.

بر این اساس، گیر افتادن شناگران در کف دریاچه، غرق شدن و مرگ آنها از مخاطرات نزدیک شدن به قصد تفریح و ماهیگیری و همچنین شنا کردن در مخازن سدها و بندهای انحرافی این استان است.

مدیریت حراست شرکت آب منطقه ای نیز تاکید کرده است: افرادی که قصد تفریح در این مناطق را دارند پس از کسب مجوز از شرکت آب منطقه ای، فاصله لازم را با حریم دریاچه سدها، بندهای انحرافی و رودخانه‌ها رعایت کنند.

این مدیریت تصریح کرده است: در راستای اطلاع‌رسانی به شهروندان، علاوه بر نصب تابلوهای هشدار دهنده در حاشیه مخازن سدها و بندهای انحرافی استان، اطلاع رسانی لازم در این زمینه از طریق وسایل ارتباط جمعی ملی و محلی انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.