همدان - جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بهار با حضور معاون حفاظت و بهره برداری و مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای همدان در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد.

جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بهاردر سالن فرمانداری برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، در ابتدای این جلسه مهندس شاهسوند معاون حفاظت و بهره برداری با اشاره به قرارگیری کشور ایران جز مناطق خشک و نیمه خشک گفت: سازگاری با کم آبی باید سرلوحه کار قرار گرفته و به منظور جلوگیری از بروز بحران کمبود آب باید با همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط از بهره برداری بیش از ظرفیت منابع آب سطحی و زیرزمینی جلوگیری بعمل آید.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی و آگاهی رسانی به مردم به خصوص کشاورزان درخصوص وضعیت منابع آب ،  افزود: ترویج کشت های کم آب طلب در سطح مزارع موجود و تغییر کاربری آب چاه های کشاورزی برای تامین آب صنایع و خدمات تولیدی به منظور افزایش اشتغال در روستاها از جمله راهکارهای مقابله با کمبود آب می باشد.

در ادامه جلسه عبداللهی بیان داشت: از ابتدای اجرای طرح احیاء وتعادل بخشی در شهرستان تا کنون تعداد ۲۶۸ حلقه چاه غیرمجاز پر و مسلوب المنفعه شده است.

وی افزود: حاصل پرکردن این تعداد چاه غیرمجاز صرفه جویی بیش  از ۸ میلیون مترمکعبی در منابع آب زیرزمینی شهرستان بوده است.

مدیر منابع آب شهرستان بهار تصریح کرد: در راستای جلوگیری از اضافه برداشت چاه های مجاز نیز از ابتدای سال ۹۳ تاکنون تعداد ۴۴۰ دستگاه کنتور اعم از هوشمند، الکترو مغناطیس، حجمی و ... بر روی چاه های مجاز شهرستان نصب شده است.

عبداللهی با اشاره به آمار بارندگی از ابتدای سال آبی ۹۷-۹۶ تاکنون گفت: میزان بارندگی در ۴ ایستگاه  آق کهریز، کوشک آباد، رسول آباد و همه کسی نسبت به سال گذشته و بلندمدت افزایش داشته است.

وی با اشاره به قوانین موجود تاکید کرد: دریافت خدمات از این اداره منوط به داشتن پروانه بهره برداری معتبر چاه می باشد و از کشاورزان خواست تا جهت دریافت سریع خدمات، به موقع نسبت به تمدید پروانه بهره برداری چاه خود اقدام نمایند.

در ادامه جلسه دکتر احمدی رحمت مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری درخصوص نقش صرفه جوئی در مصرف آب در امنیت غذایی و تداوم تولید سخنانی ایراد و از بخشداران خواست تا با همکاری دهیاران اداره منابع آب شهرستان را در اطلاع رسانی به مالکین چاه ها درخصوص لزوم تمدید پروانه بهره برداری چاه و نصب کنتور یاری رسانند.

در پایان این جلسه سلطانی راد معاون فرماندار شهرستان بهار با اشاره به اولویت تامین آب شرب گفت: صرفه جوئی در مصرف آب مستلزم هم سوئی دستگاه های اجرایی و برنامه ریزی و هدف گذاری می باشد که امیدواریم برگزاری منظم جلسات شورای حفاظت از منابع آب شهرستان در این خصوص تاثیر گذار باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.