قدس انلاین : معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: هدف از طرح پارکینگ زیرسطحی آزادی ایجاد تسهیلات و آرامش برای مردم است، همچنین کاهش آلاینده‌ها، آلودگی هوا و فراهم کردن فضای مناسب شهری است.

پارکینگ زیرسطحی آزادی آلودگی هوا را کاهش می‌دهد
صبح امروز وحید برکچی در مراسم شروع عملیات اجرایی احداث پایانه و پارکینگ بزرگ زیرسطحی آزادی که در پارک ملت برگزار شد، اظهار کرد: این پروژه نخستین طرح بزرگ حمل‌ونقل مشهد است. اگر چه که پروژه‌های دیگری چون میدان سعدی، اتصال خط دو به خط سه قطار شهری و ... صورت گرفته، اما نکته اینجاست که این اقدامات تنها، پروژه‌های حوزه حمل و نقل در هشت ماه فعالیت ماست. حدود ۱ میلیون ۲۰۰ خودرو در مشهد وجود دارد، بنابراین ‌وجود پارکینگ بسیار حائز اهمیت است. 
وی افزود: هدف از برنامه‌ریزی حمل و نقل عمومی ایجاد تسهیلات و آرامش برای مردم است، همچنین کاهش آلاینده‌ها و آلودگی هوا و فراهم کردن فضای مناسب شهری است. از دیگر دستاوردهای طرح، دسترسی سریعتر مسافران به خودروهای حمل‌ونقل عمومی و زمان کوتاه سفر است. 
برکچی با بیان اینکه «معابر ما محدود است و از سوی دیگر تقاضای مسافران برای رفت و آمد به وسیله حمل و نقل عمومی رو به افزایش است» ادامه داد: روزانه بیش از ۲۵۰ خودرو در شهر مشهد شماره‌گذاری می‌شود بنابراین  ورود خودرو در شهر رو به افزایش بوده و نیاز است با برنامه‌ریزی مناسب به ویژه در زمینه حمل و نقل عمومی این مشکل رفع شود.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: روزانه ۶ میلیون سفر درون شهری داریم که تعداد یک میلیون ۲۰۰ هزار آن به وسیله حمل‌ونقل عمومی صورت می‌گیرد. یکی از مشکلات ما، استفاده اندک مردم از حمل‌ونقل عمومی است. در شهر مشهد نیاز به ۸۱۰۰ پارکینگ هستیم که در هسته مرکزی شهر ۲۱۰۰ پارکینگ است که ۶۰۰۰ آن باید در محدوده طرح زوج و فرد ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه برخی از پارکینگ‌های در نظر گرفته شده مانند پارکینگ بولوار کریمی در دست تکمیل است تصریح کرد: در سطح شهر ۲۸ هزار و ۷۰۰ پارکینگ حاشیه‌ای داریم که هم اکنون توسط شهرداری مدیریت می‌شود. ۲۱ هزار ۵۰۰ پارکینگ توسط بخش خصوصی ایجاد شده و در دست تهیه است.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد توضیح داد: هم‌اکنون در اطراف پارک ملت تعداد ۲۱۰۰ جای پارک داریم که ۱۴۴۰ آن، پارکینگ حاشیه‌ای است و تعداد ۶۴۰ پارکینگ غیر حاشیه‌ای وجود دارد. 
برکچی اظهار کرد: در مطالعات طرح جامع حمل‌ونقل مشهد ۱۴ پایانه پیش‌بینی شده که سه مورد آن در منطقه وکیل آباد ایجاد خواهد شد. همچنین پیش‌بینی فضای پارک موتور سیکلت و دوچرخه می‌تواند زمینه مناسبی برای حمل و نقل فراهم کند. امید داریم با حمایت‌های شورای شهر، شهردار و همه دستگاه‌های مرتبط این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.