قدس انلاین : شهردار مشهد گفت: مهم‌ترین پروژه‌ای که در طول این دوره از خدمت‌رسانی شهرداری صورت گرفته، رفع بدهی ۶ هزار میلیارد تومانی شهرداری مشهد به بانک‌هاست و نگذاشته‌ایم که شهرداری در لیست سیاه بانک‌ها قرار بگیرد

به دنبال جنجال مطبوعاتی نیستیم/ رفع بدهی 6 هزار میلیاردی شهرداری
قاسم تقی‌زاده خامسی صبح امروز در مراسم شروع عملیات اجرایی احداث پایانه و پارکینگ بزرگ زیرسطحی آزادی که در پارک ملت برگزار شد، اظهار کرد: از اقدامات مهمی که شهرداری در زمینه بهبود حمل‌ونقل انجام داده است، می‌توان به  دریافت ۲۰۰ دستگاه اتوبوس که حدود ۱۲ درصد ناوگان است و با حضور رئیس مجلس در مشهد صورت گرفت اشاره کرد، همچنین طرح خیابان آیت‌الله طبسی را در مدت زمان اندک شش ماهه به پایان رسانده‌ایم. از سویی دیگر در تلاشیم که هشت خیابان پیاده‌رو یا باغ‌راه را به بهره‌برداری برسانیم.
وی افزود: نکته مهم این است که شهرداری درگیر جنجال مطبوعاتی نیست، اما برای آگاهی‌بخشی به مردم بایستی اعلام کرد که مهم‌ترین پروژه‌ای که در طول این دوره از خدمت‌رسانی شهرداری صورت گرفته رفع بدهی ۶ هزار میلیارد تومانی شهرداری مشهد به بانک‌هاست و نگذاشته‌ایم که شهرداری در لیست سیاه بانک‌ها قرار بگیرد. همچنین امسال توانسته‌ایم اقدامی انجام دهیم که برای نخستین بار در کشور صورت گرفته و آن، انتشار ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای مترو است. 
تقی‌زاده خامسی با اشاره به بازرسی‌هایی که در آینده از این پروژه خواهد داشت تشریح کرد: باید توجه داشت که به صورت ماهانه از پروژه بازرسی خواهم داشت و روند پیشرفت پروژه را بررسی می‌کنم اگر پس از سه یا چهار ماه پیشرفتی مناسب در کار نبینم بدون شک پروژه را تعطیل خواهم کرد؛ از سویی دیگر اگر کار خوب پیش رود برای عوامل اجرایی تشویق در پی خواهد داشت.
شهرادر با بیان اینکه «پارکینگ‌سازی در دنیا تا سال ۲۰۰۰ در اوج خود بود، اما پس از آن ساخت پارکینگ کاهش یافت» خاطرنشان کرد: ساخت هرچه بیشتر پارکینگ موجب جایگزین شدن حمل‌ونقل خصوصی به جای حمل‌ونقل عمومی می‌شود. ساخت روزافزون خودرو نشانگر این است که ما خود را اسیر خودروسازان کرده‌ایم، بنابراین بایستی به دنبال افزایش حمل‌ونقل عمومی، اتوبوس، مترو و برقی یا گازی‌کردن تاکسی‌ها باشیم.
تقی‌زاده خامسی توضیح داد: در این زمینه نیاز به آموزش‌دهی از طریق صدا و سیما و پلیس راهور هستیم. پلیس راهور بایستی پارکینگ‌های حاشیه‌ای را ممنوع یا گران کند همانطور که در دیگر کشورهای دنیا این گونه است. در واقع در دیگر کشورها پارکینگ‌های غیر سطحی و عمومی ارزان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.