بندرعباس ـ مدیرامور آبفای خمیر در دیدار با "سید عبدالجلیل قتالی" امام جمعه موقت اهل سنت این شهرستان، بر نقش موثر جامعه روحانیت در فرهنگ‌سازی و مدیریت مصرف بهینه آب تاکید کرد و گفت: همراهی جامعه روحانیت در ترویج فرهنگ صرفه جویی ضروری است.

ضرورت همراهی روحانیت در ترویج فرهنگ صرفه جویی

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از  روابط عمومی آبفای هرمزگان امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان خمیر با اشاره به بحران کم‌ آبی، بر ضرورت همراهی مردم در پرهیز از اسراف و نهادینه شدن فرهنگ صرفه جویی تاکید کرد و گفت: باید با تلاش گسترده و تغییر الگوی مصرف، صرفه‌جویی به فرهنگی عمومی تبدیل شود.

 سید عبدالجلیل قتالی قول داد: از طریق تریبون نماز جمعه و با دعوت مردم به صرفه جویی در مصرف آب، مسئولان آبفا را در نهادینه سازی فرهنگ مصرف بهینه یاری نماید.   

در ادامه مدیرامور آبفای خمیر نیز با اشاره به بحران منابع آبی استان و تنش کم آبی در شهرستان خمیر، اظهار داشت: برای گذر از این تنش در تابستان پیش رو، نیاز به مشارکت مردم در مدیریت مصرف بهینه آب داریم.

سلمان افروشه افزود: در این رابطه ائمه جمعه و روحانیت با برنامه های منسجم خود به خوبی می توانند فرهنگ صرفه جویی آب را در جامعه تبیین و محقق نمایند.

این مسئول با تاکید بر  نقش موثر جامعه روحانیت در فرهنگ‌سازی و مدیریت مصرف بهینه آب، گفت: در شرایطی که با بحران منابع آبی مواجه هستیم، از ائمه جمعه و جماعات مساجد انتظار داریم نسبت به ترویج فرهنگ اصلاح الگوی مصرف و مدیریت مصرف بهینه آب، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی‌های لازم را داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.