ملانیا ترامپ با صدور بیانیه‌ای از سیاستهای مهاجرتی همسرش که سبب جداسازی کودکان مهاجران غیر قانونی از والدین خود شده ابراز انزجار کرد.

اعلام انزجار ملانیا ترامپ از سیاستهای همسرش

به گزارش قدس آنلاین،   استفانی گریشام، مدیر مطبوعاتی بانوی اول کاخ سفید دربیانیه ای اعلام کرد: خانم ترامپ از دیدن جدا کردن کودکان از والدینشان بیزار است و امیدوار است هر دو طرف جمهوری خواه و دموکرات در کنگره بتوانند به یک راه حل مناسب در مورد مهاجرت دست یابند. او (ملانیا ترامپ) معتقد است که «ما به کشوری نیاز داریم که از تمام قوانین پیروی کند، اما در عین حال به کشوری نیاز داریم که با قلب و روح (انسانی) هدایت شود.»

بحث‌های مربوط به سیاست مهاجرت ترامپ در هفته های اخیر بسیار جنجالی شده است. این جنجال ها پس از آن تشدید شد که دولت ترامپ اعلام کرد در برابر عبور غیرقانونی مهاجران از مرز به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد.

بنا بر سیاست تازه دولت  ترامپ، اشخاصی که به طورغیر قانونی از مرز مکزیک وارد خاک آمریکا بشوند دستگیر و تحت پیگرد قضایی کیفری قرار می گیرند و فرزندان آنها به مراکز اسکان موقت فرستاده می‌شوند.

از طرف دیگر، لورا بوش، همسر جورج بوش (پسر) رئیس جمهوری پیشین آمریکا، نیز با صدور بیانیه ای سیاست جنجالی دولت دونالد ترامپ را "بی رحمانه" و "غیراخلافی" توصیف کرده است.

لورا بوش جدا کردن فرزندان و والدین و فرستادن آنها به مراکز مخصوص از جمله در ایالت خود را با بازداشت گروهی ژاپنی تبارها در آمریکا در دوران جنگ جهانی دوم مقایسه کرده "که هم اکنون یکی از شرم آور ترین فصل های تاریخ ایالات متحده محسوب می شود. "

دونالد ترامپ در شبکه توییتر دموکرات ها را مقصر اجرای سیاست سختگیرانه خود دانسته است. این در حالیست که مقامات ارشد دولت ترامپ پیشتر اعلام کرده بودند که جدایی فرزندان از والدین آنها به عنوان یک نیروی بازدارنده در برابر ورود مهاجران غیرقانونی عمل خواهد کرد.

بنابر بر آمار رسمی دولت آمریکا، تا به حال حداقل ۲۰۰۰ کودک که به همراه والدین‌شان به طور غیرمجاز وارد خاک آمریکا شده بودند جدا و در مراکز موقت اسکان یافته‌اند.

منبع: بی بی سی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.