کرج- اجرای طرح پاکداشت طبیعت با محوریت خانواده ورزش وجوانان استان البرز در حالی قرار است اول تیرماه در جاده کرج به چالوس به اجرا درآید که به نظر می رسد اجرای این طرح و پویش اجتماعی می تواند تلنگر خوبی باشد تا ببینیم چه بر سر محیط زیست پیرامون ما آمده است.

قدس آنلاین-گروه استان ها- مجتبی علی مردانی: همه ما به ضرورت های حفظ طبیعت و محیط زیست به عنوان امانت آیندگان آگاهیم.

همه ما می دانیم که برای بقاء بشر حفظ گونه های گیاهی و جانوری وصیانت از ظرفیت های طبیعی موجود یک امر بدیهی و غیر قابل انکار است.

 اما با همه این آگاهی ها وضعیت زیست محیطی در کشورمان ایران خیلی خوب نیست ونامهربانی های صورت گرفته به طبیعت در این سالها فضایی متاثرکننده را برای این ثروت خدادادی رقم زده است.

حال در این شرایط برخی فعالان اجتماعی و آنهایی که دغدغه حفظ و صیانت طبیعت را دارند دست به کار شده اند و با اجرای برخی برنامه ها تلاش می کنند آگاهی لازم را به رمد در حفظ و پاسداشت طبیعت داشته باشند.

اجرای طرح پاکداشت طبیعت چند سالی است در نقاط مختلف کشور وبا محوریت طبیعت دوستان ودغدغه مندان زیست محیطی آغاز شده تا شاید تلنگری برای کسانی باشد که در همه این سالها بی محابا در جهت تخریب محیط طبیعی و پیرامونی ما حرکت کرده اند.

در البرز نیز از حدود ۵ سال پیش اجرای طرح پاکداشت طبیعت با محوریت حوزه ورزش وجوانان آغاز شده و قراراست روز اول تیرماه با مشارکت ۴هزار نفر در محور کرج به کندوان به عنوان یکی از جاده های پرتردد کشور اجرا شود.

اجرای این طرح پیام روشنی است برای آنکه از نزدیک نامهربانی های انسان با طبیعت را به نظاره بنشینیم و ببینیم که زباله ها و پسماندهای تولیدی ما چه بر سر طبیعت و محیط زیست ما آورده است.

برگزاری این برنامه فرصت مغتنمی است تا واقعیت های موجود در بسیاری از مناطق را از نزدیک لمس کنیم و به این باور برسیم که امانت داران خوبی برای فرزندانمان نبوده ایم.

حضور در این برنامه اجتماعی می تواند واقعیت های موجود در یکی از جاده های زیبای دنیا را برای ما روشن کند واینکه درهمه این سالهایی که برای رسیدن به شمال کشور در اواخر هفته و تعطیلات از این جاده عبور کرده ایم با زباله ها و رفتارمان چه بر سر طبیعت زیبا و چشم نواز این جاده و رودخانه حاشیه آن آورده ایم.

روز جمعه اول تیرماه چندین هزار نفر برای پاکسازی بخش هایی از این جاده از روز تعطیل خود می گذرند و پای کار می آیند.

برخی از هنرمندان و ورزشکاران و چهره های شاخص هم می آیند اما آنچه بیش از جمع آوری اندکی زباله از دریای آلودگی های به جا مانده بر تن این جاده مهم تر است پیام این فعالیت اجتماعی است.

 پیامی که می تواند به تغییر رفتار در من وتو هموطن منتهی شود و ما را از ماشین پرسرعت تخریب محیط زیست پیاده کند.

جمعه اول تیرماه برای همه آنهایی که می آیند تا در این حرکت فرهنگ ساز شرکت کنند قطعا روزی به یاد ماندنی می شود اما زمانی می تواند به خاطره ای خوش مبدل شود که روزی جشن پاکی و عاری از زباله بودن این جاده زیبا و دیگر مناطق طبیعی کشور را برگزار کنیم و همه با هم به این باور رسیده باشیم که جای زباله در طبیعت نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.