قدس انلاین : مدیرعامل انتشارات به‌نشر گفت: اولین کتاب انتشارات به‌نشر آستان قدس رضوی با کاغذ ایرانی در سال جدید روانه بازار شد.

انتشار «داستان یک مرد» با کاغذ ایرانی
به گزارش روابط عمومی انتشارات به‌نشر، حسین سعیدی با اعلام این خبر اظهار کرد: ایران یکی از بزرگترین واردکنندگان کاغذ در خاورمیانه است و تولیدکنندگان انگشت‌شمار کاغذ در داخل کشور توان تأمین نیاز کشور را ندارند. ناشران و دیگر مصرف‌کنندگان عمده کاغذ در ایران نیز به دلیل ملاحظات کیفی، استفاده از کاغذهای خارجی را در اولویت خود نگه داشته‌اند. برای مثال به‌نشر در سال 96 برای تولیدات خود بیش از 6.5 میلیون برگ انواع کاغذ به ارزش حدود 15 میلیارد ریال تأمین کرده که 98 درصد از این میزان سهم کاغذهای خارجی بوده است.
وی ادامه داد: در راستای تحقق شعار سال، افزایش 50درصدی استفاده از کاغذهای ایرانی در تولیدات به‌نشر در دستور کار قرار گرفت و کتاب «داستان یک مرد» که از تولیدات این انتشارات است، با کاغذ ایرانی تولید و روانه بازار شد.
«داستان یک مرد» رمانی مذهبی برای نوجوانان است که «مجید ملامحمدی» به عنوان نویسنده اثر در آن، قصه حضور حبیب‌بن‌مظاهر را در کربلا روایت می‌کند.
از منظر ملامحمدی قصه حبیب، دل‌نوشته‌ای از کتاب سرخ کربلاست. قصه مردی شوریده که دل به زلال دریای محبت امام حسین(ع) داد و هر آنچه که داشت از جان، مال و زندگی، تقدیم راه او کرد. حبیب برای شهادت، لحظه‌ها را با شوق یکی یکی می‌شمرد و هر قدر که به زمان پرواز نزدیک‌تر می‌شد، نگاهش زلال‌تر و زیباتر بود.
نویسنده این داستان را در قالب 17 فصل روایت می‌کند و برای نگارش این کتاب از منابع متعددی مانند سوگنامه آل محمد(ص)، منهاج الدموع، ماهیت قیام مختار، بحارالانوار، زندگانی امام حسین(ع)، ترجمه تاریخ طبری، روضه‌الشهدا، منتخب التواریخ، مقتل الحسین مقرّم، مناقب آل ابی‌طالب(ع)، منتهی الامال، فرهنگ عاشورا، قصه کربلا و... استفاده کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.