صادق الشرفی گفت: دشمن خوب می داند قادر به شکست یمنی‌ها در سرزمین شان نیست و قبایل یمنی با تمام وجود از سرزمین خود دفاع خواهند کرد زیرا این امر برای آنان حیاتی است و زندگی بدون آزادی برایشان خط قرمز است.

آخرین تحولات میدانی یمن در گفت‌وگوی قدس آنلاین با عضو جنبش انصارالله؛ دشمن در نبرد "الحدیده" به اهداف خود دست نیافته است

صادق الشرفی عضو جنبش انصارالله یمن در گفت وگو با خبرنگار بین الملل قدس آنلاین گفت: دشمن خوب می داند قادر به شکست یمنی‌ها در سرزمین شان نیست و قبایل یمنی با تمام وجود از سرزمین خود دفاع خواهند کرد زیرا این امر برای آنان حیاتی است و زندگی بدون آزادی برایشان خط قرمز است. متن کامل این گفت و گو در ادامه از نظرتان می گذرد:

در این گفت و گو می خوانید:

  • دشمن تا امروز در عملیات نظامی شکست سنگینی متحمل شده و به اهداف خود دست نیافته است.
  • تعداد قابل توجهی از نیروهای متجاوز در مناطق مختلف محاصره شده و بسیاری از آنها نیز به هلاکت رسیدند.
  • بندر "الحدیده" راه ورود کمک های بشر دوستانه به داخل کشور بوده و هرگز به عنوان منطقه نظامی نبوده است.
  • متجاوزین با در دست گرفتن کنترل این استان می‌خواستند شرایط سخت زندگی در یمن را بیش از پیش تشدید کنند.
  • دشمن حتما در "الحدیده" نیز مانند سایر مناطق شکست خواهد خورد.
  • برخی از کشورهای غربی به نبرد یمن به عنوان یک معامله تجاری که منافع زیادی در آن دارند نگاه می کنند.

قدس آنلاین: آقای الشرفی به عنوان اولین سوال می خواستم شرحی از آخرین تحولات یمن؛ به خصوص وضعیت «الحدیده» بفرمایید؟

الشرفی: نبرد "الحدیده" نبردی بزرگ با مشارکت بسیار گسترده کشورهای غربی است، نیروهای یمنی در این روزها پیروزی های بسیاری در این استان به دست آوردند، علی رغم اینکه دستور آغاز این تجاوزات از کشور فرانسه اعلام و با مشارکت آمریکا و انگلیس همراه بود اما دشمن نهایتا تا امروز در عملیات نظامی شکست سنگینی متحمل شده و به اهداف خود دست نیافته است. ناکامی های اخیر دشمن در جبهه "الحدیده" به شکست‌های سابق آن ها افزوده شده است.  اگر چه متجاوزین تلاش دارند تا نبرد استان "الحدیده" را برجسته کرده و آن را به عنوان بزرگترین و مهمترین نبرد جلوه دهند تا همه جنگ یمن را در این نبرد خلاصه کنند. دشمن تلاش می کند تا پیروزی های بزرگ ارتش یمن در جبهه های دیگر  را  از کانون توجه رسانه‌ها دور نگه دارد. به رغم این تلاش ها، اطلاعات غلط رسانه ای و جنگ روانی گسترده از سوی متجاوزین، آن ها همچنان نتوانسته اند اهداف خود را محقق کرده و  یمنی ها را از نظر نظامی و روحی شکست دهند.

اخبار حاکی از میدان نبرد نشان از پیروزی‌های بزرگ نیروهای مقاومت دارد. دشمن در سه ناحیه، "الباجل" و "الجاح" و" الدریهمی" در محاصره قرار گرفته و هیچ راهی جز گزینه دریایی برای فرار آن ها از جنوب وجود ندارد. اگر چه متجاوزین مدعی اند فرودگاه الحدیده تحت کنترل آن ها است، اما رسانه های رسمی یمن و رسانه های وابسته به جریان مقاومت با استناد به حضور مجاهدین ارتش و کمیته های مردمی در داخل و اطراف فرودگاه این ادعا را تکذیب کردند.  البته تعداد قابل توجهی از نیروهای متجاوز که در این نبرد بسیاری از مزدوران را نیز باخود همراه کرده  بودند در مناطق مختلف محاصره شده و بسیاری از آنها نیز به هلاکت رسیدند. بر اساس گزارش های میدانی بیش از ۵۳ خودرو نظامی و زرهی دشمن نابود و تعدادی از نیروی های متجاوز اماراتی به هلاکت رسیدند. همانطور که اخیرا نیز در اخبار شنیده ایم، یک ناوچه متعلق به نیروهای فرانسوی یا آمریکایی توسط موشک نیروی هوایی ارتش یمن منهدم شد. همچنین در طول دو روز اخیر نبرد سختی در برخی از مناطق به وقوع پیوست و بسیاری از مناطق تجمع متجاوزان مورد هدف موشک های یمنی قرار گرفت و نیروهای مقاومت یمن توانستند پیروزی های بزرگی را محقق کنند. البته متجاوزین تلاش می کنند تا با ارائه اخبار دروغین در رسانه های خودشان بر این پیروزی‌ها  سرپوش بگذارند. اما ان شاءلله به زودی حقیقت برای همه آشکار خواهد شد.

قدس آنلاین: به نظرتان هدف اصلی متجاوزین از کنترل "الحدیده" چیست. در واقع اشغال این بندر چه اهمیتی برای متجاوزین دارد؟

الشرفی: نبرد در بندر "الحدیده" با اراده آمریکایی ها وهدف آن کنترل این بندر است؛ اما درباره اهمیت استان "الحدیده" باید بگویم اهمیت این بندر صرفا به دلیل موقعیت نظامی آن نیست بلکه این بندر به لحاظ اقتصادی موقعیت استراتژیکی داشته و از آنجا که به عنوان گذرگاهی برای ورود مواد غذایی و تجهیزات پزشکی برای مردم یمن به شمار می رود وضعیت آن به طور مستقیم با معیشت مردم مرتبط است. این بندر همچنین راه ورود کمک های بشر دوستانه به داخل کشور بوده و هرگز به عنوان منطقه نظامی نبوده است. آنچه در طول تاریخ از این استان شناخته شده اهمیت تجاری واقتصادی آن بوده است. متجاوزین با در دست گرفتن کنترل این استان می‌خواستند شرایط سخت زندگی در یمن را بیش از پیش تشدید کنند. دفاع از این بندر دفاع از مردم یمن است که خواهان آزاد زیستن هستند. به همین علت ارتش و کمیته های مردمی در این استان با تمام توان از تمامیت کشور یمن دفاع کرده و متجاوزین مانند گذشته شکست های بزرگی را متحمل خواهند شد.

قدس آنلاین: چه سناریوهایی برای آینده یمن و شرایط پس از نبرد "الحدیده" متصورید؟

الشرفی: قطعا دشمن از مرحله "نبرد الحدیده" فراتر نخواهد رفت چرا که اصولا توانایی این کار را نداشته ونمی تواند پیشروی بیشتری از این مرحله داشته باشد. متجاوزین در طول دو روز گذشته درس های بزرگی از ارتش و کمیته های مردمی یمن دریافت کرده‌ و به این نتیجه رسیده‌اند که در مواجه با ملت یمن به سنگ آهنینی برخورد کرده‌اند که شکسته نمی شود. دشمن خوب می داند قادر به شکست یمنی‌ها در سرزمین شان نیست و قبایل یمنی با تمام وجود از سرزمین خود دفاع خواهند کرد زیرا این امر برای آنان حیاتی است و زندگی بدون آزادی برایشان خط قرمز است. لذا متجاوزین قطعا نمی توانند این مرحله را به  راحتی پشت سر بگذارند. آنها در سال های گذشته مدعی بودند به راحتی وارد صنعا خواهیم شد، اما پس از این همه سال هنوز نتوانستند حتی به صنعا نزدیک شوند که این به منزله شکست برای آنها است. دشمن حتما در "الحدیده" نیز شکست خواهد خورد.

قدس آنلاین: هم اکنون شرایط نیروهای متجاوز در "الحدیده" چگونه است؟

الشرفی: متجاوزین در حال حاضر برای فرار از مهلکه موجود فقط یک راه زمینی از طریق ساحل دارند به نحوی که در شرایط موجود گروه گروه در محاصره قرار گرفته وبسیاری از آنها و مزدوران شان به هلاکت رسیدند. نکته مهم در این نبرد این است که آنچه در این نبرد شکست خورد شکست تکنولوژی امریکا، اسرائیل وهم پیمانان آنها بود.

قدس آنلاین: پاسخ مقاومت یمن به این تجاوز چگونه خواهد داد. آیا نیروهای یمنی صرفا به پیروزهای"الحدیده" اکتفا خواهند کرد؟

الشرفی: ارتش وکمیته های مردمی یمن نبرد موجود را براساس معادله‌های خود اداره می کنند. لذا حتما به شیوه مناسب و در زمان مشخص پاسخ محکمی به این تجاوزات خواهند داد. مقاومت یمن توانایی های خود از جمله قابلیت های موشکی خود را به خوبی می شناسد. قطعا پاسخ دادن به این تجاوزات ضروری است. ضمن اینکه متحدان عربستان در این تجاوزات نیز باید ضربات دردناکی را دریافت کنند. برای مثال، بسیار مهم است که دبی و ابوظبی مورد هدف موشکهای ارتش یمن قرار بگیرند چرا که این دو شهر مرکز پولشویی آمریکا و توطئه های جهانی علیه یمن بوده و تامین منابع مالی هزینه های تجاوز به یمن از طریق این دو شهر است. بنابراین باید امنیت آن ها متزلزل شده و ضربات دردناکی به نیروی متجاوز وارد کنیم چرا که آنها در یمن تعداد زیادی از نیروهای نظامی و غیر نظامی را به شهادت رساندند.

قدس آنلاین: آقای الشرفی! به عنوان سوال آخر می خواستم نظرتان را درباره دلایل مشارکت گسترده غربی‌ها در این نبرد بدانم.

الشرفی: در درجه اول باید بدانیم این جنگ بر اساس خواست آمریکایی‌هاست، آمریکا به متجاوزین دو ماه فرصت داده بود تا بندر "الحدیده" را اشغال کنند. ضمن اینکه این آمریکا بود که راه حل های سیاسی بین المللی را تضعیف کرد و باعث شد راه حل های سیاسی به فرجام نرسند. همچنین این جنگ با تجهیزات نظامی و اطلاعات استراتژیک و دقیق آمریکا اداره می‌شود. حتی مداخله مستقیم آمریکا در جنگ یمن از زمان سخنرانی رئیس شورای عالی انقلاب یمن صالح الصماد که در آن سیاست های آمریکا  در منطقه را مورد انتقاد قرار داد رسما آغاز شد و بعد از مدت کوتاهی از طریق هوایی او را مورد هدف قرار داده و به شهادت رساندند. در این میان برخی از کشورهای غربی چون فرانسه و انگلستان نبرد یمن را به عنوان یک معامله تجاری می بینند که در آن منافع زیادی دارند. در نتیجه آنها به دنبال تداوم این جنگ هستند چرا که تداوم این جنگ باعث رونق بازار تجهیزات نظامی در منطقه است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.