قدس آنلاین :مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‎دستی خراسان رضوی گفت: 95 میلیارد ریال اعتبارات سال‌جاری حوزه گردشگری و میراث فرهنگی در خراسان رضوی است.

اختصاص 95 میلیارد ریال اعتبار به حوزه گردشگری خراسان رضوی/ تعهد ایجاد 6800 نفر شغل در سال‌جاری توسط میراث فرهنگی استان

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‎دستی خراسان رضوی افزود: بهره‌برداری از طرح‌های بوم‌گردی، توجه به جذب گردشگر، بازسازی و مرمت اماکن تاریخی از جمله طرح‌های فرهنگی و تاریخی در بردسکن است.

ابوالفضل مکرمی در گفت‌وگو با فارس در بردسکن گفت: از یک هزار و 600 طرح تاریخی در خراسان رضوی، بیش از 170 طرح در بردسکن است که امسال برای 10 طرح تاریخی این شهرستان 3 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است.

وی بردسکن را مقصد گردشگران نام برد و اظهار کرد: سالیانه ده‌ها گردشگر خارجی در کنار ده‌ها هزار نفر گردشگر داخلی از بردسکن و اماکن تاریخی و مذهبی آن بازدید می‌کنند که نشان از ظرفیت بالای این شهرستان در این حوزه است.

مکرمی‌فر اطلاع‌رسانی از اماکن تاریخی بردسکن را ناکافی دانست و اضافه کرد: زیرساخت‌ها در حوزه گردشگری در استان مهیا است اما آنچه ما را رنج می‌دهد عدم اطلاع‌رسانی لازم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‎دستی خراسان رضوی ساخت موزه مردم‌شناسی بردسکن را دیگر امتیاز در این شهرستان نام برد و بیان کرد: بیش از 20 میلیارد ریال امسال برای بازسازی، مرمت و محوطه‌سازی برج علی‌آباد کشمر بردسکن و مناره فیروزآباد در جنوب این شهرستان اختصاص داده شده است؛ این دوبنای تاریخی منحصر به فرد در خراسان رضوی به شکلی مطلوب بازسازی می‌شود.

وی ساخت هتل و مهمانپذیر در استان و بردسکن را ضروری دانست و افزود: در حاضر در صورت متقاضی ساخت مهمانپذیر و هتل اعتبار مورد نیاز با مجوز لازم در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

مکرمی‌فر از اختصاص تسهیلات ارزان قیمت به فضاهای بوم‌گردی در شهرستان‌ها خبر داد و گفت: در سال‌جاری تسهیلات لازم به صورت قرض‌الحسنه در اختیار افراد متقاضی قرار داده می‌شود.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‎دستی خراسان رضوی از ساخت پایگاه گردشگری بردسکن خبر داد و یادآور شد: 500 متر مربع زمین مورد نیاز توسط شهرداری در ورودی شهر بردسکن واگذار شده است و در این مکان با اعتباری 2 میلیارد ریال ساختمان پایگاه گردشگری ساخته می‌شود.

*بزودی در استان تغییر و تحولات داریم

وی از تغییر و تحولات در حوزه میراث فرهنگی در سطح بدنه کارشناسی و مدیریت‌ها خبر داد و افزود: با هدف تکمیل کادر متخصص در بدنه میراث فرهنگی، جابجایی‌هایی را داریم اما کسی حذف نمی‌شود.

مکرمی‌فر صنایع‌دستی را در استان یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری نام برد و اظهار کرد: سالیانه در زمینه صنایع‌دستی ارزآوری مناسبی را داریم.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‎دستی خراسان رضوی از 6 کارگاه تولیدات پارچه و قالی‌بافی و دیگر صنایع‌دستی در بردسکن خبر داد و افزود: تولیدکنندگان برای صادرات محصولات خود در استان و کشور و حتی به خارج از کشور مشکلی ندارند؛ بنابراین با شناسایی صادرکنندگان و تولیدکنندگان حلقه واسطی بین این دو گروه ایجاد شده است.

*کویر بردسکن دارای قابلیت گردشگری

وی با اشاره به قابلیت‌های کویر بردسکن با مساحت بیش از 100 هزار هکتار، گفت: تپه‌های تاریخی در بردسکن، و نیز کویر این شهرستان در حال حاضر هر هفته تورهای گردشگری از مشهد و دیگر شهرستان‌هاست بنابراین در این حوزه میراث فرهنگی فعالیت دارد و از شهرستان خواسته ایم که در این زمینه بیشتر فعالیت انجام شود.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‎دستی خراسان رضوی از همایش تیرماه کویر بردسکن خبر داد و خاطرنشان کرد: هر ساله افراد زیادی از این منطقه بازدید دارند و کویر را مقصد گردشگری انتخاب می‌کنند.

مکرمی‌فر ساخت ساختمان اداری در بردسکن، کمک به مراکز بوم‌گردی در این شهرستان، تکمیل موزه مردم‌شناسی و نیز نظارت بر مرمت و بازسازی آثار تاریخی از جمله برج کشمر و مناره فیروزآباد را از نتایج  سفر خود به بردسکن نام برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.