۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳
کد خبر: 606223

یزد- کارشناس نظارت بر فرآورده های خام دامی گفت: با توجه به جایگاه شیر در چرخه مصرفی مردم، طرح پایش شیر در راستای بهبود کیفیت شیر استان و حفظ سلامت مردم جامعه به صورت هدفمند صورت می گیرد.

طرح پایش شیر در استان یزد اجرا می شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان یزد، فاطمه برهانی اظهار داشت: نظارت بر سلامت شیر در سطح دامداری های صنعتی و سنتی، مراکز عرضه و ایستگاه های جمع آوری شیر صورت گرفته و نمونه های اخذ شده برای تعیین میزان بار میکروبی شیر ، افزودنی ها و باقیمانده های دارویی به آزمایشگاه استان ارسال و در صورت مشاهده تخلف در عرضه شیر برابر با ماده چهار آیین نامه نظارت دامپزشکی با متخلفان برخورد قانونی صورت می گیرد.

کارشناس نظات بر فراورده های خام دامی تصریح کرد: در صورت مشاهده هرگونه بیماری از جمله بروسلوز دام آلوده شناسایی و از چرخه تولید خارج می گردد.

برهانی به مردم توصیه کرد: استفاده از شیر پاستوریزه را دستور کار خود قرار داده و در صورت تمایل به مصرف شیر فله، آن را جوشانده و سپس مصرف نمایند.

وی در پایان ضمن اشاره به فصل تابستان و افزایش مصرف پنیر گوسفندی توصیه کرد: از خرید پنیر گوسفندی غیر پاستوریزه و نامطمئن اجتناب نموده و در صورت تهیه پنیر از شیر گوسفند حداقل ۲ ماه پنیر تولیدی باید در آب نمک قرار گرفته و سپس مصرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.