رشت- مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: شرایط ناشی از سیلاب و رانش در منطقه رحیم آباد در محل روستای کاکرود رودسر ، در حال بازگشت به شرایط عادی است.

شرایط منطقه سیل زده رحیم آباد رودسر در حال عادی شدن است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از استانداری گیلان ،عباس صابر با اشاره به اینکه جستجو ها برای یافتن اجساد چهار نفر از کشته شدگان سیلاب و مفقودان احتمالی همچنان ادامه دارد، افزود: حجم گل و لای خیلی زیاد است ولی خوشبختانه روز گذشته موفق شدیم تا راه اضطراری را بازکنیم و سه دستگاه بیل مکانیکی را به آنطرف پل بمنظور کاوش جستجوی اجساد و مفقودان احتمالی برسانیم.

وی با بیان اینکه سه نقطه را برای جستجوی زنده یاب مشخص کردیم، تصریح کرد: خانوارهایی را که نیز در این منطقه در معرض رانش بودند، جابجا کردیم .

وی خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن به عنوان معین انتخاب شده و مابقی دستگاههای مربوطه در آنجا مستقر هستند و به طور جدی در حطیه وظایفشان فعالیت می کنند.

وی یادآور شد: روز گذشته اکبرپور معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور نیز از این منطقه بازدیدی را برای بررسی وضعیت ناشی از سیلاب داشت.

باران شدید عصر روز جمعه گذشته موجب طغیان رودخانه ، و رانش زمین در منطقه کاکرود از توابع شهرستان رودسر شد که بدنبال آن چهار خانه روستایی و به گفته محلی ها ؛ چندین خودرو و گردشگران که در بستر متروک رودخانه واقع شده بودند ، گرفتار سیلاب و رانش زمین شدند.

تا کنون کشته شدن چهار نفرشامل ( دو زن، یک کودک و یک مرد) مسجل شده اما هنوز هیچ جسدی از کشته شدگان و یا مفقودان احتمالی یافت نشده است.

همچنین وقوع این سیلاب منجر به رانش زمین در محور فرعی اشکورات به قزوین در محل روستای کاکرود به طول ۴۰۰ متر از مسیر شد و ارتباط راه حدود ۷۰ روستای این منطقه را قطع کردکه در حال حاضر مسیر شوئیل- آسمانرود به عنوان راه جایگزین محور مسدود شده معرفی شده است.

بنیاد مسکن به عنوان معین این حادثه انتخاب شده است .

شهرستان رودسر با چهار بخش مرکزی ، چابکسر، کلاچای و رحیم آباد در ۷۵ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.