قزوین_ مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت:مردم این استان استقبال مناسبی را از اهدای خون دارند به گونه ای که در سال گذشته آمار مراجعه کنندگان با رشد ۱۳ درصدی و آمار خونگیری هم با رشد ۹ درصدی همراه بوده است و اداره کل انتقال خون استان به همت مردم نوع دوست توانسته رتبه هایی را در سطح کشور کسب کند و به عنوان دومین استان در اهدای خون بوده ایم.

قزوین، دومین استان در اهدای خون است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدحسین برادران شامگاه دوشنبه در مراسم تجلیل از اهداکنندگان مستمر که در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: اهداکننده مستمر کسی است که در ۱۲ ماه سال، دوبار اهدای خون داشته باشد و سعی داریم تا ماهیانه به آمار اهداکنندگان مستمر اضافه شود.

وی افزود: جایگاه اهداکنندگان خون در پایگاه ها بسیار ارزشمند است چراکه آنها توانسته اند با مشارکت در امر خداپسندانه و اهدای خون خود، سرنوشت بسیاری از بیماران را تغییر داده و زندگی دوباره ای به آنها ببخشند.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: تفاهم نامه هایی را با سایر ارگان ها از جمله نهادها، هیأت های ورزشی و اموربانوان استانداری به منظور ترویج اهدای خون منعقد کرده ایم و تلاش داریم از ظرفیت های آنها استفاده کنیم؛ در حوزه اهدای خون بانوان کمبودهای بسیاری احساس می شود و امیدواریم با فرهنگ سازی درست بین بانوان میزان مشارکت آنها افزایش یابد.

برادران بیان کرد: مردم این استان استقبال مناسبی را از اهدای خون دارند به گونه ای که در سال گذشته آمار مراجعه کنندگان با رشد ۱۳ درصدی و آمار خونگیری هم با رشد ۹ درصدی همراه بوده است و اداره کل انتقال خون استان به همت مردم نوع دوست توانسته رتبه هایی را در سطح کشور کسب کند و به عنوان دومین استان در اهدای خون بوده ایم.

وی ادامه داد: از شهروندان ایثارگر انتظار داریم تلاش کنند تا هر ماه یک نفر را به اهداء کنندگان اضافه و جذب کنند تا این حرکت ارزشمند تداوم یابد.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین مطرح کرد: بسیاری از خانواده ها با فرهنگ اهدای خون هنوز آشنا نیستند و از اهداکنندگانی که برای اهدای خون به پایگاه های مراجعه می کنند انتظار داریم به همراه خانواده حضور داشته باشند تا این فرهنگ سازی شکل بگیرد.

برادران یادآور شد: در اهداء خون از سوی بانوان و جوانان کمبودهایی داریم که امیدواریم این کمبود در سالجاری جبران شود.

وی خاطرنشان کرد: در سالجاری به اهداء کنندگان مستمر خون که بتوانند افرادی را به گروه خیرین اضافه کنند جوایز نفیسی تعلق خواهد گرفت.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین تصریح کرد: نخستین تلویزیون شهری اختصاصی پایگاه انتقال خون  نصب شده است و امیدواریم به زودی راه اندازی شود؛ در این سیستم زمینه اطلاع رسانی مستمر در اهداء خون محقق می شود.

گفتنی است در این مراسم جمعی از مسوولان منوچهر مهرام، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین و جمعی از خانواده های خیر حضور داشتند.

در پایان مراسم از اهداکنندگان مستمر خون در این مراسم از ۵۰ اهداء کننده خون مستمر، تعدادی از رابطان ادارات و فرزندان همکاران پایگاه انتقال خون که در مسابقات هنری و نقاشی شرکت کرده بودند تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.