قزوین_ رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در مراسم تجلیل از اهداکنندگان خون در دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه بیمارستان ها، مراکز درمانی به عنوان نخستین مراکزی است که مشتریان فرآورده های خونی را تشکیل می دهد، اظهار داشت: خیران نقش قابل توجهی در اهدای خون دارند و اگر آنها خون خود را اهدا نمی کردند، سرنوشت بیماران نیازمند خون مشخص نبود.

خیران نقش قابل توجهی در اهدای خون دارند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، منوچهر مهرام شامگاه دوشنبه در مراسم تجلیل از اهداکنندگان خون در دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه بیمارستان ها، مراکز درمانی به عنوان نخستین مراکزی است که مشتریان فرآورده های خونی را تشکیل می دهد، اظهار داشت: خیران نقش قابل توجهی در اهدای خون دارند و اگر آنها خون خود را اهدا نمی کردند، سرنوشت بیماران نیازمند خون مشخص نبود.

وی افزود: از تلاش های مضاعف همکاران و نیروها در انتقال خون بسیار تقدیر و تشکر داریم که به خوبی توانسته اند در جمع آوری، پایش و کنترل خونهای اهدایی و تهیه خونی سالم نقش داشته باشند و نگرانی ما را در بیمارستان ها برای تأمین نیاز خون رفع کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین ظرفیت های این استان در تأمین خون را مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: استان قزوین توانسته در تأمین خون سالم در ردیف استانهای برتر کشور قرار گیرد و این جایگاه با مشارکت خیرین و مردم نوع دوست بدست آمده است و امیدواریم شاهد حضور بیشتر این خیران در پایگاه ها باشیم.

مهرام بیان کرد: امیدواریم هیچ گاه در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان شاهد کمبود فرآورده های خونی نباشیم و خون مورد نیاز بیماران تأمین شود که تحقق این امر نیازمند حضور مداوم مردم نوع دوست در پایگاه های انتقال خون است.

وی یادآور شد: اهدای خون به عنوان نجات جان سایر انسان ها است و از افرادی که در امرخداپسندانه اهداء خون مشارکت می کنند تقدیر و تشکر داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.