قدس آنلاین – تکتم بهاردوست: دکتر حقدادی اعلام کرد در حال حاضر هیچ کودک روزنامه فروشی با مسئولیت بهزیستی خراسان رضوی در سر چهارراه‌ها وجود ندارد.

هیچ کودک کاری با مسئولیت بهزیستی سر چهارراه‌ها وجود ندارد!/مسوولیت زنان گدای نیمه شب و گل فروشها با شهرداری مشهد است/ اعلام جرم میکنیم

به رغم انتشار اخبار مبتنی بر متوقف شدن طرح کودکان کار و روزنامه فروش اما همچنان شاهد فعالیت کودکان روزنامه فروش و مردان گل فروش با لباس هایی با آرم بهزیستی هستیم. این در حالی است که بهزیستی مسئولیت هیچ کدام یک از این موارد را بر عهده نمی‌گیرد! به این انگیزه قدس انلاین در گفت‌وگو اختصاصی با دکتر غلامحسین حقدادی از چند وچون این موارد صحبت کرده است که می‌خوانید:

*با وجود اعلام طرح توقف کودکان کار(روزنامه فروش) در مشهد اما همچنان شاهد حضور این کودکان در سر چهارراه‌ها و معابر هستیم که مدتی است مردان گل فروش هم به جمع آن‌ها اضافه شده‌اند و تکدی گری شبانه زنان در چهارراه‌ها و فروش یکسری وسایل مانند دستمال کاغذی هم به چشم می‌خورد. ماجرا از چه قرار است؟

**سازمان بهزیستی در بحث کودکان کار خیلی جدی است اگر افراد زیر ۱۵ سال باشند و به ما گزارش بشود ما اقدامات قانونی را در قبال این‌ها انجام خواهیم داد.

در خصوص کودکان روزنامه فروش هم پس از اینکه این طرح بعد از اینکه سالها اجرا شده بود و خوب هم جواب داده بود و ما هم توانمند سازی می‌کردیم به خاطر اینکه داشت برای بعضی از این بچه به یک عادت تبدیل می‌شد و دوست نداشتند از این طرح بیرون بیایند و کار اساسی بگیرند این طرح متوقف شد چون فکر می‌کردیم این طرح دارد اسیب رسان میشود.

در حال حاضر بهزیستی مشهد هیچ فرزندی را برای طرح روزنامه در سرچهارراه‌ها ندارد اگر کاور بهزیستی تن این بچه هااست مربوط به گذشته است یا به این خاطر پوشیده شده که می خواسته اند خودش را موجه جلوه دهد به هر شکل ما هیچ کودک و نوجوانی را مبنی بر طرح فروش روزنامه نداریم.

ما از یک هفته قبل ما به دادستانی و فرمانداری اعلام کرده ایم که هیچ یک از بچه ها بهزیستی از این پس بر سر چهارراه ها وجود ندارد و از این پس مراکزی مثل حمایت از بچه های کار و شهرداری، کسانی که در حوزه اشتغال و ...هر کدام باید وظایفشان را در این خصوص انجام بدهند و مسئولیتی متوجه بهزیستی نیست.

اگر افرادی بالای هجده سال وجود داشته باشند که خودشان با دفتری جایی برای فروش روزنامه قرار دادی داشته باشند این‌ها هیچ ربطی به بهزیستی ندارد. که اگر گزارشی مبنی بر وجود این افراد بشود همکاران ما در ۱۲۳ بررسی خواهند کردند و برخورد لازم را با این افراد خواهند کرد.

* این بچه هایی که از این طرح خارج شده‌اند الان چه وضعیتی دارند؟

**تمام افرادی که به صورت موقت در طرح روزنامه فعال بوده‌اند را با اجرایی کردن طرح توانمند سازی انجام داده‌ایم و برای خانواده هاشان طرح‌های مددکاری داشته‌ایم و برای تحصیل و بهداشت آن‌ها اقداماتی انجام شده است. خیلی از این افراد به فنی حرفه‌ای رفته‌اند و به خانواده هاشان کمک هایی شده است.

*زنان تکدی گر که شبانه بر سر چهارراه ها مشغول هستند یا اقدام به فروش یکسری وسایل مانند دستمال کاغذی می کنند چطور؟

**آنها طبق ایین نامه ساماندهی تکدی گری که وظیفه اصلی اش بر عهده شهرداری است که خانه سبز را هم طراحی کرده اند اداره می شوند.

*ولی مردهای گل فروش کاورهایی با ارم بهزیستی به تن دارند؟

**اینها ربطی به ما ندارند و اگر هم ما با این موارد برخوردی داشته باشیم اعلام جرم خواهیم کرد چون این سوء استفاده از کاور بهزیستی است احتمالا آنها ارم هایی با عنوان خانه سبز است که مربوط به شهرداری است وگرنه ما هیچ نیرویی در سطح شهر نداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.