کرج- سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از آغاز طرح تفکیک پسماندها از مبدا در این کلانشهر خبر داد.

طرح تفکیک پسماند در کرج به درب منازل رسید

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، اصغر نصیری اظهار کرد: این طرح از صبح امروز سه شنبه توسط پیمانکاران تحت پوشش سازمان مدیریت پسماند اجرایی شده است.

این مسئول در تشریح جزییات طرح، عنوان کرد: قراردادی با پیمانکاران منعقد شده که مفاد این قرارداد با عملکرد سازمان در سال های گذشته متفاوت است و برای تحقق این طرح بزرگ باید تعامل ویژه ای با پیمانکاران داشته باشیم.

وی، با اشاره به اینکه اصول و مبانی مناسبی برای اجرای طرح تفکیک زباله ها از مبدا پیش بینی شده است، عنوان کرد: تعطیلی تمامی گاراژهایی که به صورت غیرمجاز در خصوص جداسازی زباله ها فعالیت می کنند از جمله اصول این طرح به شمار می رود.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج، اضافه کرد: همچنین در این طرح، تمامی گاری های غیرمجاز جمع آوری زباله های خشک، ساماندهی می شوند.

نصیری، از حضور آموزشگران سازمان مدیریت پسماند در مناطق سخن گفت و ادامه داد: این آموزشگران به صورت ویژه دوره های آموزش شهروندی در تفکیک زباله ها از مبدا و کاهش تولید زباله های خانگی را به شهروندان آموزش می دهند.

این مسئول افزود: ماشین های جمع آوری زباله های خشک در مناطق به ملودی و تجهیزات خاص مجهز شده و در ساعتی مشخص با پخش ملودی برای جمع آوری پسماندهای خشک به محله ها مراجعه می کنند.

وی با اعلام این موضوع که زیرساخت های این طرح در حال تکمیل است، گفت: سازمان در آینده ای نزدیک چاپ بروشور و توزیع کیسه های تفکیک از مبدا را نیز در دستور کار خود قرار می دهد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج، برگزاری جشن ها و همایش ها با موضوع تفکیک زباله ها از مبدا را از دیگر برنامه های سازمان برای نهادینه کردن فرهنگ تفکیک زباله ها اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.