مدیر کل امور رفاهی استانداری خراسان رضوی گفت: اعزام ۷۹ کاروان حج تمتع خراسان رضوی به سرزمین وحی از ۲۸ تیر آغاز می شود.

اعزام ۷۹ کاروان حج تمتع خراسان رضوی به سرزمین وحی از ۲۸ تیر

 مهدی فروزان صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۰ هزار و ۹۱۵ زائر از خراسان رضوی به مراسم حج تمتع ۹۷ اعزام می شوند که با عوامل اجرایی و  یک هزار و ۶۰۰ زائر خراسان شمالی که از فرودگاه شهید هاشمی نژاد اعزام می شوند به ۱۴ هزار نفر می رسد.

وی ادامه داد:  ۱۳.۷ درصد زائران حج تمتع سال ۹۷ کشور از خراسان رضوی هستند که بیشترین تعداد در کشور است و استان های تهران با ۱۲.۷ و اصفهان با ۷.۳ در رده های بعدی قرار دارند.

مدیر کل رفاهی استانداری خراسان رضوی  عنوان کرد : زائران استان در قالب ۷۹ کاروان از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به سرزمین وحی اعزام می شوند که از این تعداد ۱۸ کاروان با یک هزار و ۱۰ زائر اهل سنت هستند .

فروزان افزود: اعزام این کاروان ها از ۲۸ تیرماه آغاز و تا ۲۰ مردادماه ادامه می یابد که از این تعداد ۳۵ کاروان مدینه اول از ۲۸ تیرماه تا هشتم مردادماه عازم سرزمین وحی می شوند واعزام ۴۴ کاروان مدینه بعد هم از ۱۱ تا ۲۰ مردادماه انجام می شود.

وی گفت : در مجموع  ۳۷ کاروان با ظرفیت ۵ هزار و ۳۰ نفر زائران شهرستان های استان و۴۲ کاروان با جمعیت ۵ هزار و ۸۸۵ زائر از مشهد هستند که با هشت بوئینگ سعودی و ۳۲ هواپیمای ایرباس به عربستان انتقال می یابند.

مدیر کل رفاهی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: نخستین دوره آموزش همگانی ویژه ۵ هزار و ۸۸۵ زائر مشهدی خانه خدا اول تیرماه در محل سالن شهید بهشتی با حضور حجت الاسلام سید علی قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.