اهواز - استاندار خوزستان با انتقاد از رویه بانک ها در پرداخت تسهیلات به متقاضیان و تعلل آنها در این خصوص گفت: بانک ها باید تابع قوانین ملی باشند نه آنکه به تشخیص خود عمل کنند.

بانک های خوزستان در پرداخت تسهیلات به متقاضیان تعلل می کنند

به گزارش قدس آنلاین، در نشست شورای اشتغال خوزستان با بیان اینکه بانک ها در خوزستان به قوانین بانک مرکزی بی توجهی می کنند افزود: بانک ها به شرکت های بزرگ به عنوان مشتریان ثابت خود تسهیلات پرداخت می کنند و این به معنای اجرا نکردن سیاست های ابلاغی دولت است.
وی خواستار حضور روسای بانک ها بجای جانشین های آنان در نشست ها شد و گفت: انتظاراست
بانک ها در برخورد با درخواست متقاضیان وحدت رویه داشته، و از برخورد سلیقه ای پرهیز کنند.
شریعتی افزود: خوزستان در پرداخت تسهیلات به شرکت های بزرگ رتبه نخست را دارد اما آنچه مهم است پرداخت تسهیلات به طرح های اشتغال فراگیر و روستایی است زیرا سبب افزایش اشتغال در استان می شود.
استاندار خوزستان در ادامه درخصوص ارزیابی عملکرد مدیران بانک ها گفت: سیستم سنجش عملکرد به گونه ای نیست تا میزان عملکرد هرکدام از مدیران به وظایف قانونی مشخص شود.
شریعتی ایجاد اشتغال در کشور را اولویت نخست دولت بیان کرد و افزود:رییس جمهوری به طور مستقیم پیگیر اجرایی شدن این طرح است ولازم است سایر مدیران نیز دراین خصوص اهتمام ورزند.

رتبه سی و یکم خوزستان در پرداخت تسهیلات خانگی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه خوزستان در زمینه جذب تسهیلات خانگی در رتبه سی و یکم کشور قرار دارد گفت: خوزستان به همراه استان چهارمحال و بختیاری با پرداخت ۱۰۰ میلیارد ریال در این رتبه قرار دارد.
علی بحرینی با بیان اینکه نسبت پرداخت به طرح های روستایی ۴.۹ درصد و در اشتغال فراگیر ۲.۵ درصد است افزود: به اندازه کافی موانع در سطح ملی داریم و باید این گونه مشکلات در سطح خوزستان برطرف شود.
وی با اشاره به اینکه هنوز ۳۰ درصد از مبلغ ۱۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات اشتغالزایی توزیع نشده گفت: اگرچه این مساله به دلایل مختلف از جمله کاهش رغبت سرمایه گذاران به دلیل تغییر نرخ ارز نیز مربوط می شود اما همچنان یکی از دلایل عمده همکاری نکردن بانک ها است.
بحرینی با بیان اینکه در ۲ طرح اشتغال فراگیر و پایدار روستایی ۲۵۰ میلیارد تومان مجموع پرداختی است خاطر نشان کرد:باتوجه به کل اعتبار اختصاص یافته این رقم چندان بالا نیست.
بنابراین گزارش، طرح فراگیر اشتغال یک بسته کامل و فراگیر برای ایجاد اشتغال است که در چند محور تدوین شده و هدف از اجرای این طرح ایجاد اشتغال پایدار به کمک آموزش، پرداخت تسهیلات و کارورزی است.
تدوین و اجرای طرح فراگیر اشتغال توسط ۲ وزارت خانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت کشور مشخص شده که درچارچوب این طرح ۹۷۰هزار شغل در سطح ملی و ۳۰ هزار فرصت شغلی در سطح خوزستان تعیین شده است.
بر اساس آمار رسمی، خوزستان از لحاظ بیکاری رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داده که در صورت توجه به سرمایه گذاری به ویژه در بخش نفت و گاز و صنایع، می تواند در زمره استان های فعال در بخش اشتغال محسوب شود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.