رئیس اتاق اصناف مشهد مقدس گفت: خوشبختانه هرساله تخلف‌های اصناف زیر ۱۰ درصد بوده و هیچ وقت بیشتر از ۱۰ درصد نشده است.

ضریب تخلف اصناف مشهد کمتر از ۱۰ درصد است

محمد بنانژاد ظهر امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اصلی‌ترین برنامه‌های اتاق اصناف برای سال 97 آموزش‌های قبل و بعد از صدور مجوز به صاحبان واحدهای صنفی بوده است.

رئیس اتاق اصناف مشهد با اشاره به ایجاد و تجهیز مکان مستقلی به منظور برگزاری کلاس‌های آموزشی ادامه داد: دوره‌های آموزشی برگزار شده تاکنون برای هیئت مدیره اتحادیه‌ها بوده و آموزش‌های حوزه خدماتی و فنی و در حوزه استاندارد و تسهیلات برای صنف‌ها نیز طی هفته‌های آینده برگزار می‌شود.

وی با بیان این که آموزش‌های مالیاتی قانون جامع مالیاتی مصوب دولت و مجلس نیز اطلاع‌رسانی می‌شود خاطرنشان کرد: توافق‌هایی با اداره مالیات استان داشتیم و دارندگان صنوف در استفاده از آن‌ها مختار هستند و اجباری در استفاده از این توافق نامه‌ها در اظهارنامه مالیاتی نیست.

بنانژاد بازرسی و نظارت در حوزه اصناف را موثر و کارگشا دانست و گفت: خوشبختانه هرساله تخلف‌های اصناف زیر 10 درصد بوده و هیچ وقت بیشتر از 10 درصد نشده است.

رئیس اتاق اصناف مشهد با اشاره به این که تمام طرح‌های اتاق اصناف با هدف از پیش تعیین شده انجام می‌شود تصریح کرد: طرح ماه رمضان با عنوان طرح ضیافت با هدف خالص فروشی در صنوف میوه و شیرینی فروشی اجرا شد.با توجه به این که استان خراسان رضوی تولیدکننده میوه نیست بنابراین نتوانستیم هدف خالص‌فروشی را اجرا کنیم؛ اما در حوزه شیرینی فروش‌ها موفق به اجرای آن شدیم.

بنانژاد ادامه داد: طبق هدف‌گذاری خالص فروشی، شیرینی فروشی‌ها موظف شدند در زیر فاکتور قیمت جعبه را لحاظ نکنند.

وی با بیان این که طرح ضیافت از 15 اردیبهشت ماه تا 25 خرداد در دوفاز ادامه داشت بیان کرد: کل بازرسی‌های انجام شده در این مدت 19 هزار و 125 مورد بوده است.

بنانژاد با اشاره به این که مجموعا 152 گشت همراه اتحادیه‌های مربوطه در ماه رمضان فعالیت کردند افزود: در کل 80 نفر بازرس در این ماه مبارک مشغول به کار شدند.در ماه مبارک رمضان و در قالب طرح ضیافت هزار و 859 مورد پرونده تشکیل شد و 929 فقره گزارش مردمی داشتیم.

وی تصریح کرد: ارزش ریالی این پرونده‌ها در فاز نخست دو میلیارد و 137 میلیون ریال و در فاز دوم سه میلیارد و 853 میلیون ریال و در مجموع حدود شش میلیارد ریال بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.