'آلیسون لیل پارکر' (Alison Leal Parker)مدیر'دیده بان حقوق بشر در امور آمریکا'درپی اجرای سیاست 'بدون ارفاق' موسوم به (Zero Tolerance)وطرز برخورد نیروهای مرزی آمریکا با خانواده های پناهجویان به سی ان ان گفت:دولت ترامپ بحران انسانی ایجاد کرده است.

ترامپ بحران انسانی ایجاد کرده است

به گزارش قدس آنلاین، نحوه اجرای سیاست بدون ارفاق ازسوی نیروهای مرزی آمریکا وانتشار تصاویری که این افراد رادرمکان هایی همچون قفس نشان می دهد، کانون توجه رسانه های تصویری جهان از جمله فرانس ۲۴، سی ان ان، بی بی سی(انگلیسی) وحتی شبکه الجزیره انگلیسی قرار گرفته است.

سی ان ان در گزارش های خبری خود به کرات صدای ضبط شده ای که توسط منبع خبری'پروپابلیکا' (ProPubllica) انتشار یافت را پخش کرد که دو کودک خردسال اهل 'السالوادور' و 'گواتمالا' با عجز و لابه والدین خود را طلب می کنند و مقامات مرزی آمریکایی تلاش دارند با زبان اسپانیایی این دو کودک را آرام سازند.
سی ان ان در ادامه با نشان دادن تصاویری از محل نگهداری والدین این کودکان در تگزاس آمریکا در مکانی همچون قفس و اینکه فرزندان شان را به زور از آنان جدا می کنند، گفت: این اقدامی بی رحمانه و کودک آزاری است که توسط دولت ترامپ به دنبال اجرای قانون بدون ارفاق در جریان است و کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل نیز به آن اشاره کرد.
بنابراین گزارش، 'زید رعد حسین' کمیسر حقوق بشر سازمان ملل نیز درباره اقدام دولت ترامپ در جداکردن به زور کودکان از والدین پناهجو درخاک آمریکا، ضمن ابراز نگرانی از این موضوع آنرا سوء رفتار و کودک آزاری توسط دولت ترامپ دانست.
لیل پارکر مدیر دیده بان حققو بشر در امور آمریکا با انتقاد از این اقدام دولت ترامپ آنرا عملی غیر قانونی خواند و به سی ان ان گفت: تحت قانون آمریکا و در مساله مرتبط با مهاجرت هیچ خانواده ای به زور از یکدیگر جدا نمی شوند، چنین چیزی در قانون آمریکا نیامده است.
مدیر دیده بان حقوق بشر در امور آمریکا افزود: این اقدامی بیرحمانه است و درهیچ کجای دنیا شاهد چنین رفتاری نیستیم، هیچ دولتی درجهان اقدام به جدا کردن خانواده های پناهجویان نمی کند، حتی دولت استرالیا که یکی از دولت های سرسخت در زمینه مهاجرت و امور پناهجویی است خانواده های پناهجویان را در کنار یکدیگر قرار می دهد.
لیل پارکر به صراحت به سی ان ان گفت: اما دولت ترامپ این کار را انجام می دهد، دولت ترامپ دست به ایجاد یک بحران انسانی زده است.

** فرانس ۲۴: ترامپ قادر است این رفتار را متوقف کند
شبکه تلویزیونی فرانس۲۴نیز با پرداختن به موضوع بحران انسانی در برخورد نیروهای مرزی و مهاجرتی آمریکا با پناهجویان گزارش داد: در حالی دولت ترامپ متوقف ساختن این رفتار را متوجه کنگره آمریکا می داند که این موضوع می تواند تنها با امضای رئیس جمهوری آمریکا حل شده و خاتمه یابد.
به گزارش ایرنا، درحالی رسانه های غربی به اخبار مربوط به بحران انسانی و مساله سو رفتار و کودک آزاری دولت ترامپ با پناهجویان متمرکز شدند که شخص ترامپ و اعضای کابینه دولت وی به دفاع و انکار آن پرداختند.
ترامپ به صراحت گفت که اجازه نمی دهد آمریکا تحت نظارت وی به اردوگاه پناهجویان و مهاجران بدل شود و به مساله مهاجرت در اروپا اشاره کرد.
اقدام دولت ترامپ دراجرای سیاست بدون ارفاق باپناهجویان بازخوردهای داخلی هم داشت؛ بطوریکه جف مرکلی (Jeff Merkley) سناتور دمکرات از ایالت 'اورگان' با حضور در 'برانزویل' ایالت تگزاس در اعتراض به اجرای این قانون توسط دولت ترامپ درجمع خبرنگاران گفت: باید نام سیاست'بدون ارفاق' (Zero Tolerance) را 'بدون انسانیت' (Zero Humanity) و یا سیاست 'بدون منطق' (Zero Logic) گذاشت.
'بت اورورک' (Beto O'Rourke) نماینده حزب دمکرات در مجلس نمایندگان آمریکا نیز روز گذشته (دوشنبه) در این باره به سی ان ان گفت: جدا ساختن والدین از کودکان و اخراج آنها از کشور یک اقدام غیر انسانی است، این کار 'غیر آمریکایی' است اما درحال حاضر توسط دولت ترامپ اجرا می شود.
'ملانیا ترامپ' همسر رئیس جمهوری کنونی آمریکا و همچنین 'لورا بوش' (Laura Bush)همسر جرج دبلیو بوش پسر رئیس جمهوری اسبق آمریکا نیز هر دو به اجرای سیاست 'بدون ارفاق' که با خانواده هایی که بطور غیرقانونی وارد آمریکا شده اند، برخورد می کنند، واکنش منفی نشان دادند؛ لورا بوش اقدام دولت ترامپ در اجرای این سیاست را محکوم و ملانیا ترامپ نسبت به این اقدام انتقاد و ابراز انزجار کردند.
خبرنگار سی ان ان روز گذشته (دوشنبه) از مرکز 'مک آلن' واقع در ایالت تگزاس مکانی که کودکان این والدین در آن به دستور دادگاه نگاه داشته می شوند، گزارش داد:از زمان اجرای سیاست بدون ارفاق توسط دولت ترامپ تاکنون یک هزار و ۹۷۴کودک ازوالدین شان جدا ودر این مرکز نگاهداری می شوند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.