سید ناصر موسوی لارگانی اظهار داشت: اگر دولت به سمت ارز سه نرخی برود باعث رانت و سو استفاده عده‌ای از چنین رانت‌هایی خواهد شد. متاسفانه سودجویان بازار ارز راه‌های مختلفی را برای دور زدن قانون برای سو استفاده می‌دانند.

 ارز مبادله‌ای در کنار دلار ۴۲۰۰ تومانی موجب هرج و مرج اقتصادی می‌شود

نماینده مردم فلاورجان در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی قدس آنلاین درباره ارز سه نرخی که اخیرا از سوی برخی مسئولان دولتی مطرح شده، اظهار داشت: بحث بازار ارز و قیمت‌گذاری آن، با توجه به وضعیتی که پیدا کرده مصداق آن ضرب المثل است که می‌گوید آش چنان شور شده که آشپز هم صدایش درآمده است. در روزهای اخیر شاهد بودیم حتی آقای نوبخت نیز نسبت به وضعیت ارز گله‌مند بودند و درباره اقدام برخی از افراد که ارز ۴۲۰۰ تومانی را دریافت می‌کنند و آنرا در بازار با قیمت بالا به فروش می‌رسانند، اعتراضاتی داشتند.

سید ناصر موسوی لارگانی همچنین گفت: اگر دولت به سمت ارز سه و چند نرخی برود باعث رانت و سو استفاده عده‌ای از چنین رانت‌هایی خواهد شد. متاسفانه سودجویان بازار ارز راه‌های مختلف دور زدن قانون را برای بهره‌ برداری منافع خود می‌دانند،  مثلا به بهانه وارداتی که درصدد انجام آن هستند به کاغذ بازی و تهیه صورتحساب‌های ساختگی روی می‌آورند. پس از آن با سرمایه بالای ارز در بازار آزاد سبب نابسامانی اقتصادی و بروز مشکلات کنونی می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت باید بررسی کند قیمت واقعی ارز چه قیمتی است. اینکه در کنار ارز دولتی ارز مبادله‌ای هم وضع شود نتیجه آن چیزی جز فساد و هرج و مرج اقتصادی نخواهد بود. کمیسیون اقتصادی قطعا طرح ارز سه نرخی را با دقت و حساسیت بالا رسیدگی خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.