جنبش عصائب اهل الحق عراق، با اشاره به اینکه جنگنده‌های آمریکایی یا اسرائیلی مقر نیروهای الحشد را هدف قرار داده‌اند، تاکید کرد که این اقدام در راستای حمایت از تروریست‌ها صورت گرفته است.

عصائب اهل الحق عراق: هدف حمله آمریکا به الحشد حمایت از تروریست‌ها بود

به گزارش قدس آنلاین، جنبش «عصائب اهل الحق» عراق امروز سه‌شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های آمریکایی یا اسرائیلی به مقر نیروهای «الحشد الشعبی» در مرز سوریه حمله کرده‌اند و هدف قرار دادن نیروهایی که در حال مهار گروه‌های تروریستی هستند، در چارچوب سناریویی انجام می‌شود که شک و شبهات زیادی را به همراه دارد.

در ادامه این بیانیه که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المیادین» منتشر شد، آمده است: دولت عراق باید تدابیر و تصمیمات لازم و مسئولانه‌ای برای مشخص شدن عامل این جنایت در اسرع وقت ممکن اتخاذ کند و در عین حال هماهنگی‌های لازم را با دولت سوریه و نیروهای حاضر در مرزهای عراق انجام دهد. این دولت نباید به اعتراض‌های آمریکا که به نفع امنیت ملی عراق نیست، اهمیتی دهد.

عصائب اهل الحق همچنین اعلام کرد: نمی‌توان مرزهای عراق را بدون تامین امنیت طرف دوم آن یعنی مرزهای سوریه، ایمن کرد. هدف قرار گرفتن مقری که نیروهای عراقی در آن حضور داشتند و به طور کاملا قانونی در سوریه با داعش می‌جنگند، به معنای حمایت از گروه‌های تروریستی است. منطقه‌ای که مورد حمله قرار گرفته، هنوز مدخلی برای نفوذ تروریست‌ها به عراق است و خطری برای امنیت ملی ما محسوب می‌شود.

در این بیانیه آمده است: این نخستین حمله به نیروهای الحشد نیست که با هدف تضعیف نیروهای مقابل سازمانهای تکفیری صورت می‌گیرد. هدف از این حمله حمایت از سازمانهای تروریستی و کمک به عناصر آن برای تردد میان عراق و سوریه است.

عصائب اهل الحق از برخی اظهارنظرها برای توجیه این تجاوز صورت گرفته علیه الحشد به ویژه این موضع‌گیری که نیروهای هدف قرار گرفته شده در داخل خاک سوریه بوده‌اند، ابراز شگفتی و اعلام کرد: کاملا آشکار است که برخی طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به دنبال تضعیف هرگونه حضور در دو طرف مرزها برای تداوم تهدید موجود علیه دو کشورند. اما باید با قدرت و قاطعیت مقابل کلیه طرحهای تهدیدکننده دو کشور عراق و سوریه مقابله کرد.

هیأت «الحشد الشعبی» عراق، دوشنبه (دیروز ۱۸ ژوئن) اعلام کردکه «در ساعت ۲۲ یکشنبه، یک جنگنده آمریکایی مقر لشکر ۴۵ و ۴۶ الحشد الشعبی در مرز سوریه را با راکت هدف قرار داده است که در پی آن ۲۲ نفر از رزمندگان الحشد شهید و ۱۲ نفر دیگر زخمی شدند.»

الحشد الشعبی تاکید کرد که نیروهای الحشد الشعبی از پایان عملیات آزادسازی مرزهای عراقی تاکنون با پرچم عملیات مشترک عراق در نوار مرزی مستقرند و اکنون در پی این هدف قرار گرفتن نیروهای الحشد، کمیته‌ای فوق العاده برای پیگیری این مساله تشکیل شده است و نتایج آن تقدیم فرمانده کل نیروهای مسلح عراق می‌شود. حاکمیت عراق خط قرمز است و حفظ تمامیت اراضی و منع ورود تروریست‌ها به داخل اراضی عراق جزو وظایف ماست.

اما ارتش عراق در بیانیه‌ای پس از انتشار این اخبار طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای الحشد یا هیچ یک از نیروهای عراقی مامور تامین امنیت مرزهای عراق هدف حمله هوایی قرار نگرفته است و حمله صورت گرفته در داخل اراضی سوری بوده است.

پیش از این جنبش «النجباء» عراق، از طرح جدید آمریکا برای دور کردن نیروهای «الحشد الشعبی» از مرزهای عراق با سوریه خبر داده و اعلام کرده بود که هدف از این اقدام وارد کردن مجدد تروریست‌ها به عراق است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.