نمایندگی روسیه در سازمان ملل در واکنش به خروج آمریکا از شورای حقوق بشر این سازمان، یادآور شد که واشنگتن می‌خواست از این شورا در جهت تامین منافع خویش استفاده کند.

روسیه: آمریکا مایل است شورای حقوق بشر منافع واشنگتن را دنبال کند

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو امروز خبر داد: دفتر نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل در واکنش به خروج آمریکا از شورای حقوق بشر این سازمان یادآور شد که دولت آمریکا تنها در صدد آن بود تا از این شورا در جهت پیشبرد منافع خود استفاده کند.

در این بیانیه آمده است: «متاسفانه همتایان ما در واشنگتن این مسئله را درک نکرده و یا قبول ندارند. هرچند واکنش جامعه بین المللی به ایده‌های آنها در راستای اصلاح این شورا به خوبی نشان دهنده  در انزوا قرار داشتن آمریکایی‌ها در این مسئله بود.»

نمایندگی روسیه همچنین یادآور شد که هدف آمریکا تبدیل شورای حقوق بشر سازمان ملل به ابزاری برای پیشبرد اهداف این کشور و تنبیه کشورهایی بود که آمریکا از آنها رضایت نداشت و زمانی که به این هدف خود نرسید، از آن خارج شد.

لازم به یادآوری است شب گذشته "نیکی هیلی" نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد که این کشور از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج شده و تنها در صورت انجام اصلاحات مورد نظر واشنگتن به آن باز خواهد گشت.

دفتر نمایندگی روسیه در سازمان ملل همچنین اعلام کرد که این کشور نامزدی خود برای انتخابات مربوط به ترکیب آتی شورای حقوق بشر سازمان ملل برای سال‌های 2021-2023 را اعلام کرده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.