رشت- مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: با وجود کمبود اعتبارات، ۱۲۰۰ پایگاه غنی سازی اوقات فراغت با حضور ۱۱۰ هزار دانش آموز گیلانی در تابستان ۹۷ گشایش می یابد.

استقرار ۱۲۰۰ پایگاه اوقات فراغت در تابستان ۹۷

به گزارش قدس آنلاین،  به نقل از اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، مهدی حاجتی در دومین جلسه ستاد بهبود اوقات فراغت دانش آموزان با انتقاد از عدم تخصیص اعتبار به برنامه اوقات فراغت در سال گذشته توسط دستگاههای مسئول گفت: با وجود ۱۶ دستگاه فرهنگی که دارای ردیف بودجه مستقل در زمینه اوقات فراغت هستند ، آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی نظام تعلیم و تربیت، بودجه مصوب در زمینه غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان ندارد.

وی خاطرنشان کرد: به رغم اینکه سال گذشته حتی یک ریال بابت غنی سازی اوقات فراغت به آموزش و پرورش از سوی دستگاهها کمک نشد، ولی برنامه های اوقات فراغت مثل همیشه با تمام توان  اجرا شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به لزوم تغییر رویکرد در مواجهه با موضوع اوقات فراغت خاطرنشان کرد: سیاستگزاران، خانواده ها و دانش آموزان همانگونه که نسبت به فرآیند رسمی تعلیم و تربیت حساسیت دارند باید در زمینه بهینه سازی اوقات فراغت برنامه و جدیت داشته باشند.

حاجتی با اشاره به تنوع برنامه های آموزش و پرورش در زمینه غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان گفت: با توجه به ظرفیت های بالای هنرستانها باید تلاش کنیم با رویکرد افزایش مهارت و تولید در راستای تحقق شعار امسال گام برداریم.

وی در پایان پیشنهاد کرد: ضروری است دبیرخانه غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در آموزش و پرورش تشکیل شود تا از کمک های دستگاهها و کمک های مردمی در جهت کیفیت بخشی برنامه های تابستانی اقدام شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان هم در این نشست گفت: در تابستان امسال علاوه بر اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، ورزشی، اعتقادی و مهارتی برای اولین بار اعزام کاروان های دانش آموزی راهیان نور به مناطق غرب کشور انجام می شود.

اخلاقی افزود: برنامه های بهینه سازی اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان ۹۷ از نیمه اول تیر تا نیمه اول شهریور به مدت ۷ هفته برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.