نجفی منش گفت: از سال ۹۵ تاکنون خودرو گران نشده بود امروز هم این انتظار وجود دارد که قیمت خودرو فقط حدود ۵ تا ۶ درصد افزایش یابد حال آن که در این دو سال مواد اولیه ۷۲ درصد، دستمزد ۵۶ درصد و هزینه های سر بار ۲۱ درصد رشد کرده است.

ترامپهای داخلی، کمر به نابودی صنعت خودرو بسته اند/ خودرو از ۹۵ تاکنون گران نشده/تحریم گران فروشان، خیال است

محمد رضا نجفی منش عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان خودرو در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی قدس آنلاین گفت: از سال ۹۵ تاکنون خودرو گران نشده بود امروز هم این انتظار وجود دارد که قیمت خودرو فقط حدود ۵ تا ۶ درصد افزایش یابد حال آن که در این دو سال مواد اولیه ۷۲ درصد، دستمزد ۵۶ درصد و هزینه های سر بار ۲۱ درصد  رشد کرده است.

وی افزود: مجلس عزم کرده قیمتها را به سال گذشته برگرداند. اگر اقتصاددانی پیدا شود که این مساله را توجیه کند، باید برای دریافت جایزه نوبل اقتصاد معرفی شود.

نجفی منش در پاسخ به برخی انتقادات مردمی مبنی بر گران فروشی خودروسازان و تحریم کالاهای گران اظهار داشت:  این جو منفی شکل گرفته در جامعه، خیالی بیش نیست چرا که اگر واقعیت داشت و اثر بخش بود مردم برای خرید هجوم نمی آوردند و سایت خودروسازان، هنگ نمی کرد.

نجفی منش با بیان اینکه، "ترامپهای داخلی"، وضعیت بد صنعت خودرو را تشدید می کنند، افزود: اینها سرشان را زیر برف کرده اند. این چه رفتاری است که با صنعت داخلی در پیش گرفته اند؟ ترامپ، اولین فشارها را به صنعت خودرو و به طور مشخص قطعه و مواد اولیه وارد کرده پس ترامپهای داخلی دیگر بیش از این دخالت نکنند چون اینها با رفتارها و اظهارات غیرکارشناسی، وضعیت را وخیم تر می کنند که این اصلا به نفع مردم نیست.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان خودرو ادامه داد: ترامپهای داخلی، کمر به نابودی صنعت خودروسازی بسته و واردات قطعه را در گروه ۳ دریافت ارز گنجانده اند. این یعنی بانک مرکزی اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی، اضافه آورد به ما می دهد در همین حال خودروساز اجازه افرایش قیمت متناسب با رشد هزینه ها ندارد لذا تعبیر من این است که اینها در نابودی خودروسازی نسبت به ترامپ هم پیش دستی کرده اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.