کرج - گلایه های بی شمار شهروندان از حضور گسترده متکدیان ایرانی وخارجی در معابر اصلی شهر کرج طی هفته های اخیر و افزایش روزافزودن آنها سرانجام مسئولان شهری واستانی را مجاب کرد تا برای برخورد با این اتفاق وارد عمل شوند.

اجرای طرح جمع آوری متکدیان در کرج از هفته آینده

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، قرار است با مشارکت شهرداری کرج و دستگاه های مختلف و همکاری دستگاه قضایی طرح جمع آوری و غربالگری متکدیان از هفته آینده اجرا شود.

قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری کرج در این ارتباط گفت: متاسفانه حضور متکدیان در معابر سیمای شهر کرج را خدشه دار کرده است.

حسین عطایی افزود: با توجه به تبعات منفی این پدیده و با توجه به درخواست های مردمی این موضوع در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است و قرار است از هفته آینده در قالب طرحی ویژه ساماندهی آنها آغاز شود.

وی با بیان اینکه معاونت اجتماعی دادگستری البرز ودستگاه هایی چون بهزیستی، کمیته امداد، نیروی انتظامی و برخی دیگر از نهادها در اجرای این طرح مشارکت دارند گفت: در این طرح ضمن غربالگری متکدیان افراد نیازمند شناسایی ودر جهت حمایت های لازم از آنها اقدام خواهد شد.

عطایی متکدیان خارجی را مورد اشاره قرارداد و گفت: در این ارتباط استانداری البرز مشارکت خواهد داشت ودر جهت جمع آوری و رد مرز آنها با رعایت ضوابط موجود اقدام خواهد کرد.

  قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری کرج با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد نیز در این طرح مشارکت جدی خواهند داشت گفت: امیدوارم بتوانیم با یک هم افزایی و همکاری مناسب اتفاقی خوب را برای کرج رقم بزنیم و این پدیده نازیبا را از سطح شهرمان برطرف کنیم.

وی در پایان نقش مردم در کمرنگ شدن تکدی گری را بسیار محوری وتعیین کننده دانست و گفت: قطعا اگر مردم کمک های خود به افراد نیازمند را از طریق نهادهای حمایتی انجام دهند شاهد کاهش چشمگیر این پدیده خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.