قدس آنلاین: اعزام کاروان های حج تمتع خراسان رضوی از ۲۸ تیر آغاز می شود.

بیشترین زائر حج تمتع ۹۷ مربوط به خراسان رضوی

 به گزارش قدس آنلاین مدیر کل امور رفاهی استانداری خراسان رضوی گفت: زائران استان در قالب ۷۹ بیشترین زائر حج تمتع ۹۷ مربوط به خراسان رضوی کاروان  با حدود ۱۱ هزار زائر از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به سرزمین وحی اعزام می شوند که ۱۸ کاروان از این تعداد با هزار و ۱۰ زائر، اهل سنت هستند.

مهدی فروزان با بیان این که تاریخ اعزام این کاروان ها  از ۲۸ تیر تا ۲۰ مرداد است افزود: ۳۵ کاروان مدینه اول از ۲۸ تیرتا هشتم مردادعازم سرزمین وحی می شوند و اعزام  ۴۴ کاروان مدینه بعد هم از ۱۱ تا ۲۰ مرداد انجام می شود.

وی گفت: در مجموع ۴۲ کاروان با جمعیت ۵ هزار و ۸۸۵ زائر از مشهد و ۳۷ کاروان با ظرفیت ۵ هزار و ۳۰ نفر زائران شهرستان های  خراسان رضوی با هشت بوئینگ ۷۴۷ سعودی و ۳۲ هواپیمای ایرباس ۳۰۰-۳۰۰ انتقال می یابند.

مدیر کل امور رفاهی استانداری خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی با ۱۳ و ۷ دهم درصد زائران کشور  بیشترین زائر حج تمتع سال ۹۷  را به خود اختصاص داده  است و استان های تهران با  ۱۲ و ۷ دهم و اصفهان با  ۷ و ۳  دهم درصد در رده های بعدی قرار دارند.

مهدی فروزان افزود: حدود  ۱۴ هزار  نفر شامل زائران حج تمتع خراسان رضوی  و عوامل اجرایی و زائران  خراسان شمالی امسال  برای مراسم حج تمتع از فرودگاه شهید هاشمی نژاد اعزام می شوند.

وی گفت : نخستین دوره آموزش همگانی ویژه ۵ هزار و ۸۸۵ زائر مشهدی اول تیردر محل سالن شهید بهشتی با حضور حجت الاسلام سید علی قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.