"ضیف الله الشامی" با اشاره به مشارکت مستقیم نیروهای آمریکایی، فرانسوی، انگلیسی و رژیم صهیونیستی در تجاوز دشمن سعودی و اماراتی به یمن، تأکید کرد که مردم مظلوم این کشور امروز در مواجهه کامل نظامی، سیاسی، اقتصادی، رسانه ای و اجتماعی با استکبار جهانی قرار دارد، ولی با تمام قدرت در مقابل آن ایستاده است.

متجاوزین با اشغال کل بندر حدیده هم نمی‌توانند روند نبرد را تغییر دهند

"ضیف الله الشامی" عضو شورای سیاسی انصارالله یمن در گفتگو با خبرنگار بین الملل"قدس آنلاین"، با اشاره به حجم گسترده درگیری‌ها در بندر "الحدیده" یمن گفت: جنگنده‌های دشمن به طور جنون آمیزی ساختمان های موجود در فرودگاه بندر الحدیده را بمباران می کنند، از طرف دیگر بالگردهای آپاچی نیز به طور مستمر مناطق مختلف را هدف قرار می دهند که این اقدامات جنون آمیز دشمن از شکست آن در سیطره بر فرودگاه و تحقق هر گونه پیشروی ناشی شده است.

وی ادامه داد: متجاوزین می‌خواستند از جبهه جنوبی پیشروی کنند، ولی به شدت با آنها مقابله شد که نهایتا مجبور به عقب نشینی شدند و رزمندگان یمنی موفق شدند آنها را محاصره کرده و به عقب برانند. ضمن اینکه تعداد بسیاری از خودروهای زرهی و ادوات جنگی آنها منهدم شده و تعداد بسیاری از نیروهای دشمن را به هلاکت رسیدند.

"ضیف الله الشامی" در مورد تلاش رسانه‌های اماراتی درباره  تبلیغ سیطره نیروهای این کشور بر فرودگاه "الحدیده" تصریح کرد: دشمن همواره از فرودگاه و سیطره بر آن سخن می گوید، گویی سیطره بر فرودگاه پایان همه چیز است و پیروزی آنها را رقم می زند، این در حالی است که حتی اگر آنها بر فرودگاه هم سیطره پیدا کنند این فرودگاه براثر بمباران های شدید از بین رفته و دیگر قابل استفاده نیست. آنها گمان می‌کنند سیطره بر فرودگاه، پیروزی بزرگی است و معادلات جنگ را به نفع آنها تغییر خواهد داد، ولی ما به آنها می گوییم که حتی اگر وارد فرودگاه شده و حتی اگر کل بندر الحدیده را هم اشغال کنند، نمی توانند روند نبرد را تغییر دهند.

عضو شورای سیاسی انصارالله تاکید کرد: مردم یمن آمادگی دارند تا متجاوزین را در شن‌ها دفن یا در دریا غرقشان کنند، بنابراین تلاش رسانه های دشمن برای اعلام پیروزی نمی تواند روحیه آنها را افزایش دهد و خود آنها اعتراف کرده اند که مقاومت نیروهای انصارالله و کمیته های مردمی یمن بر روحیه آنها تاثیر گذاشته است که این دلیل واضحی بر شکست روحی و روانی آنهاست. آنها می خواهند بدون آنکه در درگیری های پیشروی کرده باشند، از طریق جنگ روانی برای خود پیروزی کسب کنند که موفق نخواهند شد.

"ضیف الله الشامی" در خصوص طرف های شرکت کننده در نبرد "الحدیده" اظهار داشت: درگیری ها در این بندر بسیار شدید است و نیروهای آمریکایی، فرانسوی، انگلیسی و رژیم صهیونیستی به طور مستقیم در کنار نیروهای سعودی، اماراتی و مزدورانی که از کشورهای مختلف اجیر شده اند، در این جنگ علیه مردم یمن مشارکت دارند. این نشان می دهد که نبرد "الحدیده" نبردی سرنوشت ساز است. 

وی افزود: تمام کشورهای متجاوز و نیروهای دشمن که همچنان علیه یمن توطئه می کنند، ماهیت خود را به طور واضح نشان داده اند. آنها از دریا، زمین و هوا بندر "الحدیده" را هدف قرار می دهند ولی با این وجود نه در خط ساحلی و نه در زمین شکست محاصره نیروهای خود، موفق به تحقق هیچ گونه پیروزی نشده اند. امروز مردم مظلوم یمن در مواجهه کامل نظامی، سیاسی، اقتصادی، رسانه ای و اجتماعی با استکبار جهانی است و در مقابل آن ایستاده است که این خود تاکید می کند خدواند ضامن پیروزی مومنین است.

عضو شورای سیاسی انصارالله در پاسخ به سوالی در مورد اوضاع انسانی در یمن و وظیفه جامعه بین الملل در قبال آن تصریح کرد: جامعه بین الملل تحت اوامر آمریکا، فرانسه، انگلیس و رژیم صهیونیستی است و عملا آنچه را که این کشورها برای آن دیکته می کنند، انجام می دهد. اوضاع انسانی امروز در تمام مناطق یمن بسیار وخیم و فاجعه بار است، ولی در بندر "الحدیده" شرایط پیچیده تر و با وخامت بیشتری همراه است، به ویژه آنکه دشمن می کوشد تا بر حملات خود علیه غیرنظامیان و استفاده از آنها به عنوان سپر انسانی سرپوش بگذارد. آنها حتی در مناطق به دور از نزاع و درگیری نیز غیرنظامیان را بمباران می کنند و مراسم های عزاداری، عروسی و عمومی را هدف قرار می دهند؛ از این رو، جامعه بین الملل و سازمان های بین المللی وظیفه دارند تا اوضاع تاسف بار انسانی در یمن را مد نظر قرار دهند و متحمل مسئولیت خود در قبال این اوضاع به بار آمده در نتیجه تجاوز و بمباران های وحشیانه باشند.

"ضیف الله الشامی" در پایان تأکید کرد که مردم یمن همانطور که تاکنون از دیگر مناطق این کشور در قبال تجاوزات دشمن دفاع کرده اند، از بندر "الحدیده" نیز به عنوان یک نبرد سرنوشت ساز دفاع خواهند کرد و این نبرد با پیروزی مردم یمن پایان خواهد یافت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.