قدس انلاین : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: باید در راستای توسعه تئاتر و سینمای دینی سرمایه گذاری کنیم.

باید برای توسعه تئاتر و سینمای دینی سرمایه گذاری کنیم

جعفر مروارید صبح چهارشنبه در نشست با حجت الاسلام گنابادی نژاد رئیس سازمان فرهنگ آستان قدس اظهار کرد:باید در راستای توسعه تئاتر دینی و سینمای دینی سرمایه گذاری انجام دهیم و به سراغ متون دینی مناسب رویم و آن را آموزش و سپس اجرا نماییم.

وی افزود:این اداره کل، آستان قدس رضوی و حوزه هنری ساختاری را در این خصوص تعریف کنند و با برنامه ریزی طرحی را اجرا کنیم.

مدیر ارشاد خراسان رضوی گفت: دغذغه های مشترک فرهنگی در بین دو دستگاه وجود دارد از همین رو آمادگی کامل در مجموعه ارشاد برای همکاری با آستان قدس در راستای توسعه برنامه های فرهنگی استان را داریم.

وی  تصریح کرد:  ضروری است  که در مسئله تکریم زائر و گردشگر دینی، بسته آموزشی تهیه شود و در این بسته آموزشی فرهنگ میزبانی را در ابعاد و اشکال گوناگون برای گروه های سنی مختلف تعریف کنیم .

وی گفت: بسیاری از هنرمندان تاکنون به زیارت حضرت رضا(ع) مشرف نشده اند که با اجرای طرح زیارت اولی هنرمندانمحقق می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود:باید در خصوص موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی باید اقدامات بیشتری انجام شود همچنین با برگزاری جشنواره های هنری ترویج کالاهای هنری که توسط هنرمندان آماده می شود از اقتصاد هنر حمایت کنیم.

همچنین حجت الاسلام گنابادی نژاد نیز گفت: امکانات و ظرفیت های بسیار عظیمی در حوزه فرهنگ در استان وجود دارد که باید با مدیریت مناسب و کارآمد  از این ظرفیت های مشترک بهره گیریم.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس گفت: این استان در موضوع حفظ، قرائت، تفسیر و ترجمه و همچنین چاپ قرآن کریم دارای توانمندی هایی است که باید به آن توجه ویژه ای شود و ظرفیت های قرآنی صادر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.