قدس انلاین: مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی گفت: جشن های بین المللی زیر سایه خورشید فقط یک کار تبلیغی نیست بلکه حرکتی تربیتی در جهت کادرسازی برای نیروهای انقلابی و ارزشی است.

جشنهای زیرسایه خورشید کادرسازی نیروهای ارزشی است

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی این موسسه، مجتبی مختاری در ششمین نشست دبیران استانی شبکه جوانان رضوی افزود: جشن ‎های زیر سایه خورشید امسال پس از گذراندن یک دهه پر افت و خیز به گونه ‎ای وارد یازدهمین سال برگزاری خود شده است که کیفیت آن با تغییر در گزینش کاروان‎ های اعزامی ارتقا می یابد.

وی با اشاره به تاثیر جشن ‏های زیر سایه خورشید در فرهنگ جامعه اظهار کرد: منشا این تاثیرگذاری، اتصال به وجود نازنین حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است لذا باید از این فرصت به عنوان یک قدرت نرم استفاده کرد.
وی گفت: برگزاری اینگونه جشنها باید به دست مردم سپرده شود تا اثرهای بیشتری داشته باشد.
مختاری افزود: باید متناسب با نیازهای روز کشور، برنامه ‏های جدید به یازدهمین دوره از جشن ‏های زیرسایه خورشید در دهه کرامت افزوده شود و شبکه جوانان رضوی از تمام ظرفیت‏ های خود در این زمینه استفاده کند.
معاون ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی نیز در این نشست گفت: جشن های زیر سایه خورشید را می توان یک حرکت دقیق و انقلابی مبتنی بر جهان شبکه‏ ای دانست.
سید نظام الدین موسوی افزود: اسلام پر از مناسک و نهادهای مختلف است و اگر می خواهیم در دنیای امروز یک عنصر و یک سازمان انقلابی و ارزشی تاثیرگذار اجتماعی باشیم باید بتوانیم این مناسک را همیشه به روز نگهداریم.
وی اظهار کرد: مناسک زیرسایه خورشید یک نهادسازی جدید عمیق مبتنی بر یک فکر روشن است که می ‎تواند پیوند با معنویت و حضرت امام رضا (ع) را سراسری کند.
ششمین نشست دبیران استانی شبکه جوانان رضوی با محوریت یازدهمین دوره جشن‎ های بین المللی زیر سایه خورشید با حضور 150 نفر از اعضای کمیته‏ های فرهنگی دفاتر استانی آستان قدس رضوی مدت سه روز در مشهد ادامه دارد.
کاروان های جشن های زیر سایه خورشید با هدف برگزاری جشن های دهه کرامت در دهمین دوره از این مراسم طی سال گذشته به 700 نقطه از ایران و 150 نقطه از 36 کشور دیگر اعزام شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.