همدان - معاون سیمای مرکز همدان از ساخت مستند سه شهید مدافع حرم همچون شهید همدانی، میلاد مصطفوی و محمد حسین بشیری خبر داد و گفت: تولید و ساخت برنامه گروه ابوذر و مستند انقلاب و دستاودرهای آن در همدان در دستور کار قرار دارد.

ساخت مستند ۳ شهید مدافع حرم در مرکز سیمای همدان

به گزارش قدس آنلاین ،حمید نظیری‌آستانه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مهمترین تعامل و همکاری در ماه مبارک رمضان با ستاد دیه استان صورت گرفت، اظهار کرد: در همین راستا حداقل روزانه یک نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از بند آزاد می‌شدند.

وی با بیان اینکه در برنامه زنده «وصل نیکان» به موضوع زندانیان جرائم غیرعمد پرداخته شد، گفت: امسال برای نخستین بار تمرکززدایی را در پخش برنامه‌ها در ماه مبارک رمضان داشتیم.

معاون سیمای مرکز همدان گفت: امسال به سمت شهرستان‌ها رفتیم و در این زمینه شهرستان ملایر همکاری خوبی را برای پوشش برنامه در شب بیست و یکم ماه رمضان داشت.

وی با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس امسال به صورت همزمان در ۹ نقطه روی آنتن رفت و تصاویر با یکدیگر سوئیچ شدند، افزود: در شب‌های قدر علاوه بر ملایر از سه نقطه همدان برنامه برای هموطنان پوشش داده شد.

نظیری‌آستانه از ساخت مستند خانگرمز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این مستند در زمینه طبیعت و حیات وحش است که کار ساخت آن ۶ ماه تمام طول کشید و به زودی رونمایی می‌شود.

وی از ساخت مستند فاخر «خان بی‌بان» در تابستان امسال خبر داد و افزود: این مستند به سبک معماری خانه‌ها در دوره‌های تاریخی توجه دارد و شناسنامه تاریخی معماری را در دوره‌های مختلف به مخاطبان نمایش میدهد.

معاون سیمای مرکز همدان با بیان اینکه از ساخت مستند سه شهید مدافع حرم همچون شهید همدانی، میلاد مصطفوی و محمد حسین بشیری خبر داد و اظهار کرد: ساخت برنامه‌هایی در قالب ۴۰ سالگی انقلاب در دستور کار قرار دارد.

وی ساخت مستند شهید مفتح را یکی دیگر از اقدامات برشمرد و ادامه داد: تولید و ساخت برنامه گروه ابوذر و مستند انقلاب و دستاوردهای آن در همدان در دستور کار قرار دارد.

نظیری‌آستانه عنوان کرد: همدان جزء معدود استان‌هایی است که ۹ مستند ۲۶ دقیقه‌ای را می‌سازد و به موضوعاتی همچون اعتیاد، طلاق و ناهنجاری‌های اجتماعی توجه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اشاره‌ای به توانمندی استان همدان در ساخت و تولید برنامه انیمیشن کرد و گفت: در این بخش چند برنامه با موضوع انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده است.

معاون سیمای مرکز همدان با بیان اینکه ساخت یک برنامه انیمیشنی با نام «روح شاه» را در دستور کار داریم، عنوان کرد: در این برنامه فسادهای دربار به تصویر کشیده می‌شود.

وی از تهیه موشن‌گرافی وقایع انقلاب در همدان خبر داد و افزود: در خصوص برنامه‌های حقوق شهروندی به طور ویژه کار خواهیم کرد و در این زمینه رسانه‌ها نیز باید ما را یاری کنند.

نظیری‌آستانه با اشاره به اینکه در برنامه‌های تابستان از تهیه برنامه نیم رخ خبر داد و خاطرنشان کرد: این برنامه با حضور پنج بازیگر به روی آنتن می‌رود و یک روز ویژه دختران و روز دیگر برای پسران خواهد بود.

*تهیه ۲۸۰ دقیقه گزارش خبری در ماه مبارک رمضان

معاون خبر سیمای مرکز همدان در ادامه با بیان اینکه کار رسانه به صورت برشی است که یک لایه کوچک را به جامعه نشان می‌دهد، اظهار کرد: امسال در ماه مبارک رمضان دو گزارش در بخش خبر تهیه شد که بازتاب سراسری داشت.

بهروز طالب‌نژاد با بیان اینکه قصه‌های مجید و داستان امیرعلی اپرناک از جمله خبرهایی بود که مخاطبان زیادی را به خود جذب کرد، افزود: در ماه مبارک رمضان ۲۸۰ دقیقه گزارش خبری تهیه شد و این بدان معناست که روزی ۹ گزارش در موضوعات مختلف کار شده است.

وی با اشاره به آغاز فصل تابستان گفت: پنج محور در دستور کار قرار دارد که از جمله آن می‌توان به گزارش‌های مردم محور خانواده محور، موضوع ۴۰ سالگی انقلاب، جلوه‌های گردشگری ۲۰۱۸، آسیب‌های اجتماعی و معرفی مفاخر انقلاب و نخبگان استان اشاره کرد.

منبع فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.